
FOTO SME - ĽUBOŠ PILC
Bežné používanie bankového účtu s platobnou kartou môže klienta niektorej zo slovenských bánk vyjsť na tisíc až tisícpäťsto korún. V porovnaní so zahraničnými bankami to nie je veľa, ale ak by sa porovnanie rozšírilo aj o kúpyschopnosť ľudí, zistili by sme, že sme pre naše banky ziskovejšími klientmi.
Peniaze si banky pýtajú za založenie účtu aj jeho zrušenie, spoplatnené sú prevody na účtoch, výbery z bankomatov či platby kartou v obchodoch. „Pri zrušení účtu čiastočne klient banke vracia vynaložené náklady na zvýhodnené služby,“ odôvodňuje Všeobecná úverová banka existenciu poplatku za zrušenie účtu.
Cieľom mnohých bánk je čo najviac odbremeniť svoju pobočkovú sieť od náročnej práce. Prispôsobujú teda svoju poplatkovú politiku tak, aby čo najviac klientov narábalo so svojimi peniazmi na účtoch prostredníctvom internetu alebo telefónu. „Spolu s narastajúcou mierou používania internetu stúpa počet tých, čo sa spoliehajú na túto formu využitia bankových slu-žieb,“ vysvetlil Roman Začka z Tatra banky. (jj, bro)