BRATISLAVA – Slovník školákov je čoraz chudobnejší a menej farbistý. Poznajú primálo prídavných mien, lebo nečítajú knihy a listovanie v časopisoch ich slovnú zásobu nevylepší. Ich diktáty sa hemžia chybami.
Detská psychologička Vladimíra Fortová hovorí: „Dieťa, ktoré nečíta, má oveľa horšie vyjadrovacie schopnosti, menšiu slovnú zásobu a chýba humanitná kultivovanosť.“
Štátna školská inšpekcia vlani previerkami zistila, že deti, ktoré skončia základnú školu, nezvládajú pravopis tak, ako by mali.
Školákov ich negramotnosť netrápi, spoliehajú sa na počítače. Odborníci však upozorňujú: Môže sa stať, že tieto deti budú mať problémy s dorozumievaním.
Zhoršujúcu sa slovenčinu našich detí majú čiastočne na svedomí aj elektronické médiá. „Ide ma rozhodiť pri počúvaní moderátorov. Ich chyby mi trhajú uši,“ hnevá sa herec Ján Mistrík.
Učitelia slovenského jazyka a literatúry chcú ďalšiu dehonestáciu tohto predmetu zastaviť. (or)