UNICEF začal očkovať iracké deti

Bagdad 23. februára (TASR) - Detský fond OSN (UNICEF) začal dnes v Iraku päťdňovú kampaň, počas ktorej zaočkuje štyri milióny irackých detí proti osýpkam ...

Bagdad 23. februára (TASR) - Detský fond OSN (UNICEF) začal dnes v Iraku päťdňovú kampaň, počas ktorej zaočkuje štyri milióny irackých detí proti osýpkam a detskej obrne. Predstavitelia organizácie počas prvého dňa kampane konštatovali, že deti v Iraku trpia podvýživou v takej miere, ktorá sa už teraz dá charakterizovať ako humanitárna kríza.

"Dvadsaťtri percent irackých detí do päť rokov je podvyživených. Tento fakt sám osebe poukazuje na to, že v krajine je už dnes humanitárna kríza," povedal novinárom predstaviteľ organizácie Carel de Rooy. Dodal, že hoci stále dúfa v diplomatické riešenie irackého problému, UNICEF sa pripravuje aj na eventualitu vojny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Detský fond OSN má už pre Irak pripravené stovky ton núdzových zásob, v ktorých nechýbajú lieky, výživové doplnky pre deti a voda. De Rooy uviedol, že OSN sa obáva, že prípadná vojna v Iraku by mohla úplne rozrušiť systém vládnych potravinových prídelov, z ktorých sa živí väčšina obyvateľov krajiny trpiacej 12 rokov pod tvrdými medzinárodnými sankciami.

Predstavitelia UNICEF novinárov oboznámili i s alarmujúcim faktom, že zatiaľ čo v roku 1989 z 1000 detí do päť rokov zomieralo 56, o desať rokov neskôr sa tento počet zvýšil až na 131. Takúto vysokú detskú úmrtnosť možno prirovnať len ku krajinám južnej a východnej Afriky, kde deti zabíja vírus HIV.

Dnes sa do všetkých kútov Iraku rozišlo viac než 14.000 zdravotníkov a dobrovoľníkov z UNICEF, aby zaočkovali všetky deti. Na boj proti podvýžive detí Detský fond rozdistribuoval do špecializovaných zdravotných centier biskvity s vysokým obsahom proteínov. Budú ich dostávať deti, ktorých zdravotný stav si vyžaduje podávanie výživových doplnkov.

SkryťVypnúť reklamu

1 alz pel

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 982
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 283
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 009
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 555
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 846
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 161
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 869
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu