Do zákona by sa mali premietnuť aj návrhy spotrebiteľských organizácií, ktoré ministerstvu predložili vlastnú verziu, hovorí bývalý riaditeľ odboru energetickej politiky Jozef Urmin. Priznáva, že teraz sú účty za služby spojené s užívaním bytu, týkajúce sa tepla a teplej úžitkovej vody neprehľadné, ľudia nevedia, čo je do ceny zahrnuté a že účty treba sprehľadniť.
Ako majú účty vyzerať, hovoria iba jednotlivé zmluvy, a žiadny všeobecne záväzný predpis, ktorý by určoval, čo všetko vyúčtovanie musí obsahovať, neexistuje. Doteraz nie je isté, či sa spotrebiteľské požiadavky premietnu do zákona, alebo iba do nezáväznej smernice.
Očakáva sa tiež, že mnohé bytové družstvá či iní správcovia domov nebudú veľmi ochotní meniť zabehaný spôsob rozúčtovania. Aj keď mnohé právomoci v energetike prevzal Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, dosah má iba na regulované subjekty – teda na výrobcov či dodávateľov. Do vzťahov medzi správcami a konečnými užívateľmi vstupovať nemôže. (zoh)