Personalisti preferujú personálnu inzerciu, ľudia internet

Ako organizáciu vyberajú zamestnancov? Ako si ľudia hľadajú prácu? Hľadajú pracovníci personálnych oddelení pracovníkov prostredníctvom inzercie? Prieskum, ktorý uskutočnil spoločnosť pre manažment ...



Ako organizáciu vyberajú zamestnancov? Ako si ľudia hľadajú prácu? Hľadajú pracovníci personálnych oddelení pracovníkov prostredníctvom inzercie?
Prieskum, ktorý uskutočnil spoločnosť pre manažment ľudských zdrojov, hľadal spôsoby hľadania práce a pracovníkov zo strany pracujúcich, resp. pracovníkov personálnych oddelení. Na prieskume sa v januári tohto roku zúčastnilo 566 personalistov a 439 ľudí hľadajúcich si prácu.

Aké sú najčastejšie spôsoby hľadania?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Respondenti v prieskume hodnotili efektívnosť jednotlivých foriem vyhľadávania. Najčastejšie používanou formou hľadania si práce je prostredníctvom zápisu v sieti internetu. Využíva to až 96 % opýtaných, ďalej nasledujú osobné kontakty a vzťahy a inzercia v novinách (po 95 %). Podobne ako je to pri záujemcoch o prácu, je to aj v prípade pracovníkov personálnych oddelení. Tie najčastejšie využívajú inzerciu v novinách (96 %), ďalej sú to osobné kontakty (95 %), referencie o zamestnancoch (91 %) a záznamy o voľných miestach na internete (88 %).

SkryťVypnúť reklamu

Respondenti takisto hodnotili efektívnosť jednotlivých foriem. Šesťdesiatjeden percent personalistov najvyššie hodnotilo osobné kontakty, ďalej nasledoval internet (58 %), referencie (55 %), headhunteri (54 %) a inzercia v novinách (47 %). Záujemcovia o prácu označili za najefektívnejšie takisto osobné kontakty (78 %). V ďalšom poradí nasledujú referencie (65 %), odpovede na internetové oznamy (48 %), headhunteri (45 %) a dočasné formy práce (43 %).

Výsledky prieskumu teda ukázali, že personalisti hľadajú ľudí na rovnakých miestach, kde si práve takýto ľudia hľadajú prácu. Hoci však personalisti aj ľudia hľadajúci prácu používajú rovnaké metódy vyhľadávania, takmer polovica (9 z 20) zo spôsobov boli hodnotené na významovo rozličnej úrovni efektívnosti či účinnosti. Personalisti takto hodnotia internetové oznamy, headhunterov, personálnu inzerciu, on-line žiadosti, internetovú reklamu a sprostredkovateľské agentúry. Bežní ľudia hľadajúci si prácu považujú za efektívnejšie neformálne metódy ako napríklad osobné kontakty, referencie či stretnutia na náboženských miestach. Personalisti teda volia skôr kvantitatívne metódy, zatiaľ čo druhá strana dáva prednosť metódam neformálnych, ktoré im poskytujú spätnú väzbu. Navyše, podporujú ich odvahu a dávajú im pozitívny výhľad. Inými slovami, chcú vedieť, že ich skúsenosti a kvalifikácia je cenená a môže zaujímať ostatných. Personalisti môžu skôr počítať počet obdržaných reakcií či žiadostí.
Prieskum takisto potvrdil, že obe skupiny využívajú viacero metód. Avšak percento využívaných spôsobov hľadania práce zo strany ľudí je vyššie než je to u personalistov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 868
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 001
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 382
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 084
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 263
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 132
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 786
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 446
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu