Manažérka pre styk s verejnosťou Philip Morris Slovakia Danica Siváková pre SME potvrdila, že spoločnosť začala pracovať na podobnej štúdii, spracovávanej podobnou metodikou ako v Čechách. „Je to čiste ekonomická štúdia. Nie je ešte dokončená, začali sme len zhromažďovať údaje, ktoré ešte nehovoria nič. Nie je vôbec isté, či uzrie svetlo sveta,“ povedala. Podľa nej nie je ani isté, či sa vôbec bude dať niečo podobné ako v Českej republike vyčísliť, pretože niektoré údaje na Slovensku nemusia byť k dispozícii. Spoločnosť zváži, či štúdiu zverejní.
V tejto súvislosti je zaujímavé vyjadrenie riaditeľa odboru komunikácii Philip Morris International Roberta Kaplana, podľa ktorého si firma dala v minulosti urobiť podobné štúdie v Holandsku a Kanade. „V súčasnosti sa nerobí na žiadnej podobnej štúdii,“ vyhlásil Kaplan.
Philip Morris patrí k najväčším predajcom tabaku a cigariet na našom trhu. Jeho podiel na našom cigaretovom trhu predstavuje 55,4 percenta. K najpopulárnejším značkám patria cigarety Petra, Sparta, Marlboro.
(mar)