
Na prílohe spolupracuje portál o akciových cenách www.konzum.sk
„Kupoval som akciové džínsy, lenže pri pokladnici mi naúčtovali cenu takmer dvakrát vyššiu ako bola uvedená na výrobku. Predavačka sa vyhovárala na chybu v centrále,“ vraví pán Milan. Po dohadovaní mu však nakoniec predali výrobok za akciovú cenu.
Hovorkyňa spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková vraví, že také niečo sa môže stať. Ak zákazník zistí rozdiel medzi účtovanou a úvadzanou cenou, rozdiel mu ihneď preplatia. Takisto v pokladnici ihneď zmenia cenu, aby zodpovedala tej na cenovke.
Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov takéto počínanie obchodov považuje za „marketingový ťah a podvod“. Cena, ktorá je uvedená na cenovke alebo v katalógu, je podľa neho záväzná, pretože ide o „zmluvnú cenu“ medzi zákazníkom a obchodom. Preto má zákazník právo, aby mu bola zaúčtovaná táto cena.
Podľa Tuláka žiadny obchod nemôže argumentovať tým, že na výrobku bola nalepená zlá cena, pretože za to nesie zodpovednosť samotný obchod. Zákazníkom odporúča, aby si po každom nákupe skontrolovali pokladničný blok a prípadné nezrovnalosti ihneď reklamovali.
Elena Kašiarová zo spoločnosti Tesco odporúča všetkým zákazníkom, ktorí zistia, že im bola pri pokladnici zaúčtovaná iná cena, ako je uvedená na cenovke alebo v letáku, aby sa obrátili na centrum služieb zákazníkom. To je v každom obchodnom dome a hypermarkete Tesco. Ak pracovníci zistia, že zákazník má pravdu, vrátia mu rozdiel v cene.
Riaditeľ krajského inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v Trnave Marián Malina tvrdí, že obchody sú povinné predávať za tie ceny, ktoré sú uvedené na cenovke alebo v akciovom letáku. Obchody sa však začali brániť tým, že na letáky uvádzajú, že ceny platia len do vypredania zásob a že si vyhradzujú právo na chyby a omyly. Pri kontrole tak môžu argumentovať tým, že akciový tovar už vypredali a teraz predávajú nový tovar. Ak však urobili chybu v letáku, mali by to na viditeľnom mieste v obchode vyznačiť. Inak môže ísť o klamanie spotrebiteľa.
Malina spotrebiteľom radí, aby sa dožadovali naúčtovania ceny uvedenej na letáku či cenovke. Ak nepochodia, majú sa obrátiť na príslušný krajský inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie.