
Nová kevlarová ochrana automaticky pod tlakom zapchá všetky diery, ktoré by sa mohli objaviť v palivových nádržiach.
Dĺžka letu zodpovedá času, ktorý potrebuje Concorde na prekonanie vzdialenosti medzi Londýnom a New Yorkom. Stroj odletel z londýnskeho letiska Heathrow a mal byť vo vzduchu asi tri a pol hodiny. Juhozápadne od Islandu sa otočil a nakoniec mal ešte včera pristáť na vojenskej základni Brize Norton západne od Londýna.
Po skúšobnom lete budú inžinieri niekoľko dní vyhodnocovať jeho výsledky. Let je považovaný za prvý krok k obnoveniu letov strojov Concorde cez Atlantický oceán na trase Londýn - New York. British Airwas chcú dať najneskôr koncom leta alebo začiatkom jesene lietadlá Concorde opäť do prevádzky.
Pri havárii Concordu, superstroja zo 70. rokov považovaného dovtedy za úplne spoľahlivý, prišlo vlani 25. júla o život 113 osôb. Concorde sa vtedy zrútil z parížskeho letiska Roissy.
Podľa správy vyšetrovateľov bolo hlavnou príčinou katastrofy prerazenie palivovej nádrže kusom pneumatiky, ktorú predtým roztrhla lišta spadnutá z iného lietadla na štartovacej dráhe. (čtk, tasr)