„Dobrý bože…, niektoré sú vážne celkom iné,“ mrmle si Sylvia Stewartová, zatiaľ čo sa prehŕňa v regáli plnom valentínskych pohľadníc v obchode Ann‘s Hallmark vo floridskom Naples. „Pozrite sa na túto! A povedzte mi niečo o gýči. Čo sa stalo so starými dobrými ‘Milujem ťa‘ a saténovými srdiečkami?“ pýta sa 64-ročná Stewartová.
Lenže vkus sa mení a netradičné pohľadnice patria na Valentína k najpredávanejším, i keď na nich chýbajú tradičné srdiečka a vnútri sa ligocú perly typu: „Vďaka, že ma miluješ, aj keď som nevrlý.“
Ako sa mení životný štýl, rozširuje sa i ponuka a to, čo by ešte pred niekoľkými rokmi bolo veľmi diskutabilné, je dnes normálne. Jeden príklad za všetky: Nie veľmi pekný mládenec sa pýta na pohľadnici dievčiny svojich snov: „Tak, aká je adresa tvojich internetových stránok?“ A dievčina odpovedá: „www.choďdohájatyúchyláklebozavolámpolicajtov.com“.
Len v Spojených štátoch sa predá každoročne asi 178 miliónov kusov pohľadníc, pre výrobcov pozdravov je to druhý najvýznamnejší sviatok po Vianociach.
„Nedá sa to porovnať,“ hovorí Jane Lacyová z obchodu Hallmark v Naples. „Na Vianoce si ľudia môžu nakúpiť hromadu rovnakých pohľadníc, na Valentína vyberajú každú zvlášť podľa toho, pre koho je určená. Aj preto som 13. februára rada v obchode. Mám síce plné ruky práce, ale ľudia majú úplne inú náladu, hrabú sa v pohľadniciach a vzájomne si ich ukazujú a žartujú, všetci žiaria.“
A tak už len jeden návod pre nerozhodných mužov. Prieskumy ukázali, že ženy dávajú prednosť úprimným slovám pred veľkou ozdobnou pohľadnicou. Chcú niečo, čo ich skutočne chytí za srdce. (čtk/The Telegraph)