Paríž/Washington 13. februára (TASR) Perspektíva vojny proti Iraku podporuje predaj niektorých druhov tovarov nielen vo Francúzsku, ale aj v USA, všíma si v dnešnom čísle denník Libération.
V tomto čase sa najlepšie predáva olej, cukor, cestoviny, konzervy, telekomunikačné prostriedky a služby, ale aj otvárače na konzervy i nenáročné časopisy.
Už v pondelok si obyvatelia amerických miest začali kupovať tesniace pásky, vodu a potraviny, plastové plachty, baterky aj rozhlasové prijímače.
Obchody s americkým vojenským prebytkom už od decembra minulého roku zaznamenávajú príchod nových zákazníkov: objednávajú si kombinézy na ochranu pred chemickými a biologickými zbraňami a plynové masky. Pritom tieto druhy tovaru nie sú na zozname tovarov, ktorých nákup odporučila administratíva prezidenta Georgea W. Busha. Podľa amerických médií si mnohí zákazníci žiadajú izraelský typ ochranných prostriedkov. Niektoré internetové adresy v USA navrhujú nákup plynových masiek vyrobených vo Švédsku. Štyri masky typu NATO stoja len 249 dolárov, píše Libération.
Eventuálna vojna proti Iraku by mohla mať kladný dopad pre rezort telekomunikácií. Po teroristických útokoch z 11. septembra 2001 v amerických mestách a psychóze, čo po tom vznikla, sa prudko zvýšil záujem o mobilné telefóny aj v podnikoch a o ochranu po prihlásení do siete operátora.
Libération v závere podčiarkol, že sa zvyšuje aj hodnota zlata.