
Zamestnanci druhej najväčšej francúzskej aerolinky Air Lib (prvá je Air France) pochodujú počas štrajku na parížskom letisku Orly. Spoločnosť stratila licenciu na lietanie a dostala sa do existenčných problémov.
FOTO - REUTERS
Urobí tak na základe požiadavky zakladateľa týchto firiem, ministerstva dopravy. Podľa hovorkyne ministerstva hospodárstva Kataríny Ševčíkovej už ministerstvo požiadalo zainteresované inštitúcie, teda Fond národného majetku, ministerstvo dopravy a parlamentný výbor pre hospodárstvo a privatizáciu, aby nominovali členov do výberovej komisie, ktorá bude posudzovať ponuky investorov.
O predaji akcií SAD Lučenec a SAD Trenčín mala rozhodnúť ešte v auguste minulého roka bývalá vláda, vtedy sa však objavili pochybnosti o víťazoch oboch tendrov. O pochybnostiach o víťazovi tendra na SAD Lučenec po augustovom rokovaní vlády informoval vtedajší minister dopravy a vicepremiér pre ekonomiku Ivan Mikloš, podrobnosti však neuviedol.
Ďalšou spornou privatizáciou bol predaj akcií SAD Trenčín. Prvýkrát vláda rokovanie o predaji tohto podielu prerušila na podnet vtedajšieho ministra Ivana Čarnogurského, podľa ktorého sa mali preskúmať niektoré informácie o vybranom nadobúdateľovi akcií, firme VIA - UNI, spol. s r.o. z Trenčína. Pochybnosti pretrvávali aj po ďalšom rokovaní vlády. „Je potrebné posúdiť aj širšie súvislosti, ako napríklad záväzky firmy voči štátnym inštitúciám či fondu národného majetku,“ povedal v auguste 2002 Mikloš. (sita)