Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
KLIENTI BUDÚ MAŤ NÁROK PODĽA EURÓPSKEHO PARLAMENTU NA VIAC INFORMÁCIÍ, LEPŠIE PORADENSTVO A ZVÝŠENÚ OCHRANU.

POISŤOVNE: EP chce zjednodušiť nákup poistných produktov

vyšlo aj v EKO


BRATISLAVA 24. novembra (SITA) - Európsky parlament (EP) v utorok schválil novú smernicu, ktorá zjednoduší nákup poistných produktov a zvýši ochranu spotrebiteľov. Právna úprava zharmonizuje na úrovni EÚ minimálne požiadavky na poskytovanie informácií a poistného poradenstva zo strany predajcov, ako aj ochrany spotrebiteľov. Nové pravidlá by sa mali vzťahovať na všetky distribučné kanály, teda na poisťovne, poistných agentov alebo maklérov, ako aj iných poskytovateľov poistenia, na ktorých sa nevzťahujú špecifické výnimky.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové pravidlá ukladajú sprostredkovateľom poistenia povinnosť zaregistrovať sa na príslušnom úrade členského štátu. Zároveň budú musieť potenciálnym zákazníkom poskytovať informácie o svojej totožnosti a registri, do ktorého boli zapísaní, ako aj svoje kontaktné údaje. Tiež budú musieť disponovať poistením zodpovednosti za škodu vyplývajúcu z profesionálnej nedbalosti do výšky aspoň 1,25 mil. eur pre každú poistnú udalosť a aspoň 1,85 mil. eur pre všetky poistné udalosti dohromady za jeden rok.

Makléri alebo iní predajcovia poistných produktov budú tiež nútení prijať nevyhnutné opatrenia, ktoré by mali ochrániť zákazníkov pred neschopnosťou sprostredkovateľov previesť poistné na poisťovňu alebo vyplatiť poistné plnenie klientovi. Okrem iného môže ísť o vytvorenie povinnej rezervy sprostredkovateľov vo výške 4 % zo sumy získaného ročného poistenia, minimálne však 18 750 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákazníci by mali byť informovaní o spôsobe, akým sú sprostredkovatelia odmeňovaní za predaj poistných produktov. A v prípade komplexných produktov životného poistenia by mali byť informovaní aj o celkových nákladoch súvisiacich s uzatvorením poistnej zmluvy, vrátane poplatkov za poradenstvo a ďalšie súvisiace služby. Odmeny, provízie alebo akékoľvek nepeňažné výhody sprostredkovateľov vyplývajúce z predaja poistenia by zároveň mali byť nastavené tak, aby ich nemotivovali odporúčať produkty, ktoré nie sú pre zákazníka najvýhodnejšie.

Pred podpisom zmluvy o uzatvorení neživotného poistenia by mali zákazníci bezodplatne dostať informačný dokument o poistnom produkte, ktorý by obsahoval štandardné, jasné a zrozumiteľné informácie o druhu poistenia, povinnostiach vyplývajúcich zo zmluvy, poistených rizikách a výnimkách, ako aj o spôsoboch platby poistného a trvaní platieb. Na produkty komplexného životného poistenia sa táto informačná povinnosť vzťahuje už v súčasnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové pravidlá sa nebudú vzťahovať na všetkých predajcov poistných produktov. Z pôsobnosti navrhovanej smernice bude vyňaté sprostredkovanie poistenia ako doplnkového produktu k predávaným tovarom alebo službám týkajúce sa napríklad rizika zrušenia cesty alebo straty batožiny, a to za predpokladu, že výška poistného nepresahuje 600 eur vypočítaných pomerne z ročného základu.

Nové pravidlá musí ešte formálne schváliť Rada ministrov EÚ. Členské štáty budú mať následne 24 mesiacov na transpozíciu schválených predpisov do vnútroštátneho práva.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 513
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 906
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 376
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 085
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 810
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 538
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 270
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu