MEMO 98: Integrácia do EÚ bola najprezentovanejšou témou v médiách

BRATISLAVA 7. februára (SITA) - Integrácia do Európskej únie (EÚ) bola najprezentovanejšou témou takmer vo všetkých sledovaných médiách. Vyplýva to z monitoringu organizácie MEMO 98 od ukončenia summitu EÚ v Helsinkách v decembri 1999 až po 20. január toh

to roku, teda deň pred prijatím uznesenia parlamentu o vyhlásení referenda o vstupe SR do EÚ. Organizácia monitorovala elektronické médiá - STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, SRo a Rádio Twist.
Integrácia do NATO bola druhou až štvrtou najprezentovanejšou témou. Integrácia do EÚ aj do NATO sa v médiách najčastejšie objavila v roku 2002. Integrácii do EÚ a rovnako aj do NATO sa z politických subjektov najviac venovala vláda. Prezident Rudolf Schuster viac času venoval problematike NATO ako vstupu SR do EÚ. Spomedzi médií venovali téme integrácie do EÚ najviac priestoru Slovenský rozhlas (SRo) a STV. Aj otázkam integrácie do NATO sa z rádií najviac venoval SRo a z televízií STV.
K integračnému úsiliu sa z vlády najviac vyjadroval predovšetkým predseda Mikuláš Dzurinda a ministri zodpovední za integráciu. Najvýraznejší priestor bol takmer v každom médiu venovaný hlavnému vyjednávačovi SR s EÚ Jánovi Figeľovi. V súvislosti so Severoatlantickou alianciou to boli opäť ministri zahraničných vecí a obrany. Prezident R. Schuster, ktorý od začiatku svojho pôsobenia vo funkcii deklaroval svoju jednoznačnú podporu a snahu urobiť všetko preto, aby sa Slovensko integrovalo do obidvoch medzinárodných štruktúr, realizoval túto ambíciu predovšetkým v súvislosti s integráciou do NATO, ku ktorej sa takmer vo všetkých médiách (s výnimkou SRo) vyjadril výraznejšie. Celkovo však v médiách odznel jeho postoj k obom témam pomerne striedmo. Počas sledovaného obdobia dostal k téme integrácie do NATO najväčší priestor v TV Markíza a k téme integrácie do EÚ v SRo.
Agentúru SITA dnes o výsledkoch prieskumu informoval Ivan Godarský z MEMO 98.

rp;zp
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 784
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 618
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 651
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 623
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 327
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 147
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu