Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

MEMO 98: Integrácia do EÚ bola najprezentovanejšou témou v médiách

BRATISLAVA 7. februára (SITA) - Integrácia do Európskej únie (EÚ) bola najprezentovanejšou témou takmer vo všetkých sledovaných médiách. Vyplýva to z monitoringu organizácie MEMO 98 od ukončenia summitu EÚ v Helsinkách v decembri 1999 až po 20. január toh

to roku, teda deň pred prijatím uznesenia parlamentu o vyhlásení referenda o vstupe SR do EÚ. Organizácia monitorovala elektronické médiá - STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, SRo a Rádio Twist.
Integrácia do NATO bola druhou až štvrtou najprezentovanejšou témou. Integrácia do EÚ aj do NATO sa v médiách najčastejšie objavila v roku 2002. Integrácii do EÚ a rovnako aj do NATO sa z politických subjektov najviac venovala vláda. Prezident Rudolf Schuster viac času venoval problematike NATO ako vstupu SR do EÚ. Spomedzi médií venovali téme integrácie do EÚ najviac priestoru Slovenský rozhlas (SRo) a STV. Aj otázkam integrácie do NATO sa z rádií najviac venoval SRo a z televízií STV.
K integračnému úsiliu sa z vlády najviac vyjadroval predovšetkým predseda Mikuláš Dzurinda a ministri zodpovední za integráciu. Najvýraznejší priestor bol takmer v každom médiu venovaný hlavnému vyjednávačovi SR s EÚ Jánovi Figeľovi. V súvislosti so Severoatlantickou alianciou to boli opäť ministri zahraničných vecí a obrany. Prezident R. Schuster, ktorý od začiatku svojho pôsobenia vo funkcii deklaroval svoju jednoznačnú podporu a snahu urobiť všetko preto, aby sa Slovensko integrovalo do obidvoch medzinárodných štruktúr, realizoval túto ambíciu predovšetkým v súvislosti s integráciou do NATO, ku ktorej sa takmer vo všetkých médiách (s výnimkou SRo) vyjadril výraznejšie. Celkovo však v médiách odznel jeho postoj k obom témam pomerne striedmo. Počas sledovaného obdobia dostal k téme integrácie do NATO najväčší priestor v TV Markíza a k téme integrácie do EÚ v SRo.
Agentúru SITA dnes o výsledkoch prieskumu informoval Ivan Godarský z MEMO 98.

rp;zp
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zázračná škola so zelenou strechou
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  5. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  6. Zázračná škola so zelenou strechou
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Crème de la crème po slovensky
  9. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  10. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 587
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 126
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 704
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 971
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 490
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 342
  7. Po Slovensku na motorke 5 990
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 5 886
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 258
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu