Londýn 7. februára (TASR) - Deti, ktorým otcovia pravidelne čítajú a chodia s nimi na prechádzky, neskôr ľahšie zvládnu štúdium na univerzite. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho výskumu, ktorý dnes publikovali britské noviny Times.
Štúdia, na ktorej sa zúčastnilo 17.000 mladých ľudí, odhalila, že tí, na ktorých si otec v detstve našiel čas a aktívne sa podieľal na ich výchove, lepšie zvládli prijímacie skúšky na univerzity. A platí to aj pre deti z rozvedených rodín, tvrdí Eirine Flouriová z Oxfordskej univerzity.
Vedci s prekvapením zistili, že medzi deťmi z úplných a neúplných rodín nie sú v tomto bode prakticky žiadne rozdiely, a že to, na čom skutočne záleží, je prístup otca k potomkom.
Preto oteckovia, ktorí chcú mať úspešné deti, musia splniť tieto štyri podmienky: musia im čítať, brať ich na prechádzky, zaujímať sa o ich prospech a podieľať sa na ich výchove v rovnakej miere, ako matka.
Tím oxfordských psychológov zistil, že najväčší "osoh" z takýchto aktívnych otcov majú tínedžerky. Ale aj dospievajúci chlapci majú zriedkavo potýčky so zákon, ak sa im otec venuje.
A navyše, mládež, ktorá má v tínedžerskom veku s otcom blízky vzťah, máva v dospelosti harmonické vzťahy s opačným pohlavím a manželstvo.