Americkí vojaci obsadzujú mestá z preglejky

Bojové vozidlá Bradley rachotia púšťou a vyvrhujú z útrob vojakov, ktorí hneď po dopade strieľajú. A strieľajú aj ostrými nábojmi.


Americkí vojaci cvičia v Kuvajte s ostrými nábojmi. FOTO - REUTERS


Dunia rany z mínometov, treba zneškodňovať míny, odstraňovať prekážky, zlikvidovať nepriateľské ciele a zmocniť sa mesta, v tomto prípade vyrobeného z preglejok.

To všetko sa odohráva uprostred kuvajtskej púšte, asi 16 kilometrov od irackých hraníc, kde sa tretia pešia divízia americkej armády pustila do mimoriadneho a nebezpečného cvičenia, s ktorým by velenie armády nikdy nesúhlasilo - ak by vo vzduchu nevisela hrozba vojny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Manévre, ktoré spájajú využitie tankov, bojových vozidiel pechoty, vojakov a živej streľby, simulujú útok na iracké mesto.

Cvičenie, ktoré by v časoch mieru bolo príliš riskantné, pretože pri ňom môžu vojaci utrpieť úraz aj prísť o život, je mimoriadne nielen využitím ostrej munície, ale aj rozsahom zapojenia vojenskej techniky. Jednotky obletujú hvízdajúce guľky - jedna nedávno zranila mladého vojaka na bruchu, ale našťastie len ľahko, pretože mal na sebe nepriestrelnú vestu.

„S približujúcou sa vojnou v Iraku,“ tvrdia velitelia, „by akékoľvek cvičenie ‚nasucho‘, teda bez ostrej streľby, nemuselo stačiť. Až pôjde do tuhého, budú musieť robiť všetko naozaj a nechceme, aby to bolo prvý raz,“ hovorí tridsaťjedenročný Larry Burris, ktorý velí jednotke 150 mužov.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vypukne vojna, bude tretia pešia divízia v prvej línii pozemného útoku s cieľom obsadzovať mestá.

Boj v meste si vyžaduje špeciálne schopnosti a zručnosti vrátane presnej koordinácie s kolegami a reflexu v zlomku sekundy uhnúť ostreľovačom, včas odhaliť možné hrozby a ušetriť civilistov.

Irak si už uvedomil, že nemôže čeliť technologicky dokonalejšej americkej armáde v piesku púšte, a preto sa Saddám pokúsi preniesť boje do miest, kde by americkí vojaci mohli byť zraniteľnejší a kde by ťažké straty v radoch civilov mohli obrátiť strelku svetovej mienky proti vojne. Pre Spojené štáty by rýchle dobytie a obsadenie takých irackých miest, ako je Basra na juhu či Kirkúk na severe, otvorilo cestu k úspešnému ťaženiu na Bagdad.

(čtk, ap)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 254
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 509
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 230
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 898
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 406
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 081
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 968
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 015
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu