Ľudia naučili stroje robiť autá

Továreň PSA Peugeot Citroën v priemyselnej časti Paríža zvonku pripomína kancelársky areál. Žiadne komíny ani vysoké a honosné budovy, na prvý pohľad pokoj. Výroba je sústredená do hál poprepájaných cestami, na ktorých sa zamestnanci rôzneho postavenia ..

Továreň PSA Peugeot Citroën v priemyselnej časti Paríža zvonku pripomína kancelársky areál. Žiadne komíny ani vysoké a honosné budovy, na prvý pohľad pokoj. Výroba je sústredená do hál poprepájaných cestami, na ktorých sa zamestnanci rôzneho postavenia pohybujú citroenmi, peugeotmi a bicyklami.

S veľkou pravdepodobnosťou bude podobne vyzerať aj budúci závod v Trnave. Aj parametre oboch tovární sa podobajú. Vo francúzskom Aulnay sa robí 385-tisíc áut za rok, Trnava má vyrábať 300-tisíc. Z francúzskych pásov odchádzajú malé CitroĎny C3 a Saxo a Peugeoty 106. Označenia trnavských automobilov zatiaľ PSA tají, ale isté je, že nebudú väčšie ako spomenuté modely. Možno C-trojky, možno nové malé peugeoty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiel je v počte ľudí. V Aulnay pracuje takmer 5500 ľudí, v Trnave ich bude o 2-tisíc menej. Lenže do roku 2006 má už fungovať nová stratégia automobilky, ktorá sčasti odbremení ľudí od namáhavej práce.

V Aulnay už dnes vidieť viac strojov a železa ako ľudí. Dvojmetrové stroje si samy vezmú časť podvozku, s milimetrovou presnosťou ho uložia na podstavec, kde ho dve ramená za okamih zvaria s inou časťou. Autá sa pohybujú na pásoch a väčšinou sa stretávajú so strojmi. Ľudia v čistých uniformách firemnej značky stroje programujú a kontrolujú. Niektorí pripravujú pre stroje časti karosérií, iní montujú vybavenie v interiéri. Každý deň stroje a ľudia spolu zmontujú 1800 áut. Je to o 100 viac ako vlani a takmer o 700 viac ako v roku 1998. Európske závody pracujú na 117 percent svojej kapacity. Aj preto potrebuje PSA nové priestory.

SkryťVypnúť reklamu

Firma kúpila desiatky inžinierov, aby prácu ľudí zjednodušila. Podiel namáhavej práce je dnes 35 percent, cieľom nových pracovných postupov bude znížiť ho na polovicu.

Autor: Paríž

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu