Stratégia PSA: ušetriť a vyrábať viac

PARÍŽ - Viac ako jednu miliardu eur chce ročne usporiť francúzska automobilka PSA Peugeot zavedením novej stratégie. Spoločnosť plánuje vyrábať tri platformy - podvozkové časti automobilov, na ktoré sa budú montovať zvyšné diely karosérie. Na jednom ...


Závod v Aulnay zamestnáva 5444 ľudí. Z nich je 269 manažérov, 985 technikov a kontrolórov a 4190 operátorov. Vlani vyrobili 385-tisíc áut. Závod v Trnave zamestná 3500 ľudí a ročne vyrobí 300-tisíc áut. FOTO - AUTOR


PARÍŽ - Viac ako jednu miliardu eur chce ročne usporiť francúzska automobilka PSA Peugeot zavedením novej stratégie. Spoločnosť plánuje vyrábať tri platformy - podvozkové časti automobilov, na ktoré sa budú montovať zvyšné diely karosérie. Na jednom podvozku tak môžu vyrásť úplne iné automobily. PSA chce zefektívniť montáž, zlepšiť pracovné podmienky, usporiť na distribúcii a logistike.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takzvaná platformová stratégia sa v PSA sčasti uplatňuje už niekoľko rokov. „Od roku 1998 nám umožnila znížiť náklady na každé vyrobené auto o 300 eur,“ vysvetlil prezident spoločnosti Jean-Martin Folz. Úspory sa podľa neho môžu ďalej zvyšovať, čo umožní rýchly rast výroby nových áut. Cieľom PSA je vyrábať v roku 2006 štyri milióny áut a v priebehu desiatich rokov produkciu zdvojnásobiť. Vlani automobilka dodala na trh 3,27 milióna áut, teda o štyri percentá viac ako v roku 2001.

Trnava bude spolu so závodmi v Aulnay a Poissy (Paríž), Rytone (Británia), Madride a Porto Reale (Brazíla) montovať najmenšie z troch podvozkov. Závod na Slovensku už bude súčasťou novej stratégie. Ročne majú jej lisovne a lakovne zmontovať 300-tisíc áut. Budú to autá najmenšej triedy, ktorú dnes reprezentuje Citroën C3 alebo Peugeot 106. Automobilka zatiaľ nezverejnila, ktorý model chce v Trnave vyrábať, a nie je vylúčené, že pôjde o nový typ.

SkryťVypnúť reklamu

Folz upozornil, že výber Trnavy súvisel so snahou rozšíriť výrobu v strednej a vo východnej Európe a nebol motivovaný lacnou pracovnou silou. „Pracovné náklady tvoria 15 percent hodnoty automobilu,“ zdôraznil. Trnavský závod však bude z pohľadu pracovných nákladov lacný. Folz vysvetlil, že ak sú pracovné náklady vo Francúzsku 100 jednotiek, v Británii predstavujú 130 až 135, v Španielsku 75 a na Slovensku 25. (jj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu