Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Nováčik Firman skompletizoval jazdcov F 1

BRATISLAVA, LONDÝN - Angažovaním nováčika Ralpha Firmana do tímu Jordan sa včera definitívne uzavrela zostava jazdcov vo formule 1 v sezóne 2003. Britský šampión vo vlaňajšom ročníku formuly Nippon podpísal s Jordanom trojročný kontrakt. V tíme nahradí ..


Tím BAR-Honda povedie aj v novej sezóne formuly 1 bývalý majster sveta, Kanaďan Jacques Villeneuve (vľavo). Dvojkou sa stal Brit Jenson Button (vpravo), ktorý prišiel z Renaultu. Aj testovací jazdci Anthony Davidson z V. Británie a Takuma Sato z Japonska už majú skúsenosti z pretekov F 1. Nový model vozidla BAR-Honda 005 predviedli na slávnosti v Barcelone. FOTO - TASR/EPA

BRATISLAVA, LONDÝN - Angažovaním nováčika Ralpha Firmana do tímu Jordan sa včera definitívne uzavrela zostava jazdcov vo formule 1 v sezóne 2003. Britský šampión vo vlaňajšom ročníku formuly Nippon podpísal s Jordanom trojročný kontrakt. V tíme nahradí Japonca Takumu Sata a bude dvojkou pri skúsenom talianskom pilotovi Giancarlovi Fisichellovi. Dvadsaťsedemročný Firman absolvuje debut v F 1 na Veľkej cene Austrálie v Melbourne 9. marca, ktorou odštartujú 16-dielne majstrovstvá sveta.

Po bankrote tímu Arrows vstúpi do šampionátu len desať stajní, zo známych pilotov budú v pretekoch chýbať Brit Eddie Irvine, Španiel Pedro de la Rosa (obaja Jaguar) či Fín Mika Salo (Toyota). Na druhej strane do efjednotky mieria nové tváre Cristiano Da Matta z Brazílie (Toyota), Justin Wilson z V. Británie (Minardi), Antonio Pizzonia z Brazília (Jaguar) i spomínaný Firman.

Zatiaľ čo najsilnejšie tímy Ferrari, Williams, McLaren zloženie jazdcov stabilizovali, ďalšie už nezostali bez zmien. Do Renaultu prišiel Španiel Fernando Alonso (predvlani Minardi) a nahradil Brita Jensona Buttona, ktorý podpísal zmluvu v stajni BAR. V Sauberi sú teraz dvaja Nemci, k Nickovi Heidfeldovi pribudol Heinz-Harald Frentzen z Arrowsu. Jaguar má oboch nových pilotov, namiesto Irvina s de la Rosom budú pretekať Austrálčan Mark Webber (z Minardi) s Pizzoniom. Aj Toyota vymenila jazdcov, za Škóta Allana McNisha so Salom prišli Olivier Panis (z BAR-u) s Da Mattom.

Na šiesty titul majstra sveta bude útočiť Nemec Michael Schumacher vo Ferrari, na súboj o prvenstvo pomýšľajú aj jazdci tímov Williams a McLaren a dušujú sa, že tohto roku nebude náskok Ferrari taký priepastný ako vlani či predvlani.

Formula 1 vstupuje do 54. ročníka s viacerými zmenami, ktoré si vynútili posledné nezáživné sezóny a odchod dôležitých sponzorov. Kráľovská motoristická súťaž si stále viac hľadá nový priestor na východ od Európy. V tomto roku sa už neuskutoční VC Belgicka a naposledy sa pôjde VC Rakúska. O rok by mali mať premiéru preteky v Číne i Bahrajne.

ONDREJ GAJDOŠ

Zloženie tímov formuly 1 v sezóne 2003

Ferrari

1. Michael Schumacher (Nemecko)

2. Rubens Barrichello (Brazília)

Williams

3. Juan Pablo Montoya (Kolumbia)

4. Ralf Schumacher (Nemecko)

McLaren

5. David Coulthard (V. Británia)

6. Kimi Räikkönen (Fínsko)

Renault

7. Jarno Trulli (Taliansko)

8. Fernando Alonso (Španielsko)

Sauber

9. Nick Heidfeld (Nemecko)

10. Heinz-Harald Frentzen (Nemecko)

Jordan

11. Giancarlo Fisichella (Taliansko)

12. Ralph Firman (V. Británia)

Jaguar

14. Mark Webber (Austrália)

15. Antonio Pizzonia (Brazília)

BAR

16. Jacques Villeneuve (Kanada)

17. Jenson Button (V. Británia)

Minardi

18. Justin Wilson (V. Británia)

19. Jos Verstappen (Holandsko)

Toyota

20. Olivier Panis (Francúzsko)

21. Cristiano Da Matta (Brazília)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 280
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 594
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 680
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 828
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 756
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 010
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 246
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 472
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 379
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu