USA otriasla najväčšia strata v dejinách

NEW YORK – Spojené štáty majú po včerajšku nový rekord. Najväčšia mediálna skupina sveta AOL Time Warner ohlásila zatiaľ najväčšiu stratu v americkej korporátnej histórii. Vlaňajšia strata koncernu dosiahla takmer sto miliárd dolárov a skoro polovi


„Ako viete, táto spoločnosť bola vyše päťdesiat rokov podstatnou časťou môjho života,“ povedal Ted Turner, viceprezident AOL Time Warner a odstúpil.


NEW YORK – Spojené štáty majú po včerajšku nový rekord. Najväčšia mediálna skupina sveta AOL Time Warner ohlásila zatiaľ najväčšiu stratu v americkej korporátnej histórii. Vlaňajšia strata koncernu dosiahla takmer sto miliárd dolárov a skoro polovica z nej vznikla odpísaním hodnoty vlastných aktív internetovej divízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hodnota akcií podniku sa po dvoch rokoch od fúzie mediálej skupiny Time Warner s internetovým providerom America Online znížila o sedemdesiat percent. „Výška straty sa rovná hrubému domácemu produktu Egyptu,“ vyhlásil analytik Axel Knutson z Wall Street. Predminuloročná strata sa tak z piatich miliárd dolárov prehĺbila na dvadsaťnásobok, strata na akciu vzrástla na desať dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Zakladateľ svetoznámej spravodajskej televízie CNN Ted Turner predal svoju mediálnu skupinu spoločnosti Time Warner a po fúzii sa stal viceprezidentom AOL Time Warner. Teraz ohlásil odstúpenie. „Ako viete, táto spoločnosť bola vyše päťdesiat rokov podstatnou časťou môjho života,“ povedal Turner a dodal, že verí v dobrý posun v budúcom vývoji koncernu.

„Hlavným cieľom bude teraz stabilizácia a oživenie America Online,“ hovorí nedávno zvolený riaditeľ spoločnosti Dick Parson. Zisk filmovej a televíznej divízie a káblovej siete nevyvážil straty internetovej divízie AOL. Tá zápasí s prudkým prepadom výdavkov na reklamu. Internetová divízia stratila po spľasnutí akciovej bubliny v roku 2001 veľkú časť hodnoty. Federálne úrady vyšetrujú aj účtovnícke postupy v AOL.

SkryťVypnúť reklamu

AOL Time Warner vlastní práva na vydávanie viacerých interpretov populárnej hudby, napríklad aj speváčky Madonny. Koncern okrem toho vydáva napríklad časopis People, vlastní práva na televízny seriál Sex v meste a filmovú trilógiu Pán prsteňov. Prevádzkuje aj káblovú televíziu HBO. Spoločnosť patrí medzi stovku najväčších amerických firiem. (jog, bbc, čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 695
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 740
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 635
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 711
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 259
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 242
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu