Na prvých miestach sa objavili: taliansky výrobca automobilov Ferrari, švédsky odevný koncern H & M, francúzsky výrobca cementu Lafarge, švajčiarsky koncern Nestlé, írska dcéra amerického koncernu Intel, britský výrobca nápojov Bacardi Martini, nemecký farmaceutický koncern Schering, dánsky výrobca vodných čerpadiel Grundfos, talianska supermarketová sieť Unes a baskický zmiešaný koncern Mondragon.
V magazíne sa uvádza, že firma Ferrari, ktorá je súčasťou koncernu Fiat, nie je jedinou talianskou spoločnosťou, v ktorej vládne výborná pracovná atmosféra. V sieti obchodov Unes je podniková filozofia stručne vyjadrená mottom: Mať rád zákazníkov, klientov a svoju prácu! Vďaka obľúbenosti predajní koncernu sa počet jeho supermarketov v pomerne krátkom čase zvýšil zo 60 na vyše 100. Dobré platy a iné materiálne výhody považujú zamestnanci v Európe za dôležité, ale nie sú vždy rozhodujúce. Súčasne je podľa nich významný aj rovnocenný vzťah vedenia a zamestnancov, ako aj priateľskosť vedenia. Zamestnanci uvádzajú, že v dobrých podmienkach majú jednoducho svoju prácu radi. Informoval o tom rakúsky denník Der Standard.
* jns gl