Vydavateľom je firma Imedia Publishing, ktorá vlastní magazín o klubovej scéne Xmag a odnedávna aj Živel. Úvodné číslo je v stánkoch k dispozícii s dvoma verziami obálky, ktoré čitateľom umožnili skusmo si vybrať svojho prezidenta „gumákov“ Miloša Zemana alebo Václava Klausa.
Šéfredaktorom sa stal mladý talentovaný pražský žurnalista Jan Babka, ktorý v úvodníku píše, že magazín bude „cestovat světem trendů, zábavy a popkultury… náš pohled je reálnější a pravdivější“. Inšpiráciou pri tvorbe Hype boli svetové lifestyleové časopisy ako The Face, i-D, Dazed & Confused alebo Pop. Tvorcom dizajnu a layoutu je David Foltyna.
Príťažlivý formát a prehľadné zalomenie obrázkov i textov sú asi najväčšími pozitívami nového média. Obsahová stránka za grafickou pokrivkáva.
Kameňom úrazu je rozhovor s Björk, redakciou označený za exkluzívny. Jeho autorom je slávny britský hudobník a spisovateľ David Toop. Získanie takéhoto materiálu vyzerá ako obrovský úspech novej redakcie – až pokým nevyšlo najavo, že rozhovor je prevzatý z oficiálnej internetovej stránky islandskej speváčky bez uvedenia zdroja.
Z dlhších článkov je v magazíne ešte rozhovor s asi najpreceňovanejším súčasným českým popovým muzikantom Richardom Krajčom z kapely Kryštof plný otrepaných fráz tohto kvázi rebelanta. Oveľa autentickejšie pôsobí reportáž o Berlíne, ktorej spoluautorom je Jaroslav Rudiš, čo nedávno debutoval románom Nebe pod Berlínem. Pôsobivý, a naozaj exkluzívny, je aj rozhovor s kontroverzným fotografom Nickom Knightom. K plusom patria aj fotoseriály o móde, rozvrhnuté až na tridsiatich stranách.
Obsahu časopisu však zatiaľ chýba to naozaj podstatné pre lifestylové magazíny tohto typu. Hudobné recenzie sú neaktuálne, štylisticky nenápadité a obsahovo celkom prázdne. Takisto hodnotenia kníh pripomínajú skôr reklamné texty na prebaloch. V rubrike Monitor, ktorá mapuje „kdo a co letí a co nesmí uniknout vaší pozornosti“ som našiel prevažne šoubiznisové, technologické a reklamné správy, známe už dlhšie z iných informačných zdrojov.
Mám dojem, že vydavateľstvo s časopisom Hype podobne ako kedysi s Tripmagom (dnes Xmag) stavilo na snahu obsadiť voľné miestečko na čoraz preplnenejšom trhu ako prvé. Zostáva dúfať, že popri zháňaní inzercie zvýši čas aj na skvalitňovanie obsahu. Ten pravý Hype totiž vznikne len vtedy, ak sa pridajú aj čitatelia.