Vladimír Červenák je šéfom Centra pre marketing a vzťahy s verejnosťou Slovenskej národnej galérie. V mediálnom prostredí nie je známy. „Milo ma to prekvapilo aj potešilo, že pri takej silnej konkurencii som sa dostal až do finále,“ povedal o predbežnom rozhodnutí rady. „Hlavným sloganom mojej transformácie by malo byť nedopustiť zadlženosť televízie. Čiže urobiť všetky opatrenia, ktoré by zabezpečili, aby STV hospodárila s vyrovnaným rozpočtom.“
Budúci manažment by mal podľa neho najskôr zistiť, kde sú rezervy, kde sa neefektívne hospodári, a potom vyvodiť potrebné kroky. Zmeniť by sa mala aj legislatíva.
Pavol Rusko z ANO navrhuje súčasnú televíziu zrušiť a založiť novú, zoštátniť Rádiokomunikácie, čím by sa mala STV odbremeniť od dlhov za telekomunikačné služby a znížiť podiel reklamy na obrazovke STV z 3 na 0,5 percenta. Narástol by tak reklamný koláč pre súkromné televízie.
„Ako manažér si takéto riešenie viem predstaviť, je však na politikoch, či to odsúhlasia,“ hovorí o návrhu ANO Červenák. Aj myšlienka utlmenia reklamy je mu sympatická. „Súčasné množstvo reklamy škodí verejnoprávnemu obrazu televízie, je pod tlakom reklamných zadávateľov.“ Súkromné televízie by nárast reklamy podľa neho mohli vynahradiť odvodmi do audiovizuálneho fondu, z ktorého by sa platila pôvodná tvorba.
(hr)