Rada vznikla v roku 1995 – podobné samoregulačné rady majú i tvorcovia reklamy vo svete. Sťažnosti jej môže posielať verejnosť, ale aj konkurencia, rôzne organizácie či štátne orgány. Podnety posudzuje nezávislá arbitrážna komisia.
Najdôležitejším meradlom je Etický kódex. „Nie je založený na represii a postihovaní. Skôr slúži na poukázanie, čo prekračuje mieru,“ hovorí predseda akreditačnej komisie Milan Lechnický. Po posúdení sťažnosti prijme komisia tzv. arbitrážny nález – či je reklama v súlade s kódexom. Reklamná agentúra by sa potom mala dobrovoľne zdržať konania, ktoré kódex porušuje – reklamu by nemala ďalej šíriť.
Lechnický tvrdí, že medzi zadávateľmi systém veľmi dobre funguje. Všetci seriózni zadávatelia rozhodnutia komisie rešpektovali. „Seriózne agentúry si uvedomujú, že nedodržiavanie pravidiel sa môže raz obrátiť proti nim, a to ich môže stáť spoločenský kredit,“ hovorí prezidentka rady Zuzana Mistríková. „Strata kreditu sa v takej citlivej oblasti, akou je oslovovanie spotrebiteľov cez médiá, môže veľmi rýchlo stať i stratou obchodnou.“