* V rozpore s etickými zásadami reklamnej kampane bol podľa arbitrážnej komisie rady pre Reklamu reklamný leták Pozrite sa na to lepšie mobilného operátora Orange. Leták neuvádzal, že ceny za služby SMS i cenník programu Flexi nie sú konečné, teda, že cena je bez DPH. Leták firma nerozširovala spolu s cenníkom, na ktorý sa odvoláva, a tak podľa komisie zavádzala spotrebiteľa.
* Orange porušil etický kódex podľa komisie aj v reklamnom billboarde Za výber odkazov neplatíte. Billboard nehovorí, že ponuka neplatí pre všetkých klientov a teda ich zavádza.
* V rozpore s etickým kódexom mala byť aj reklamná kampaň na antikoncepciu Jeanine. Reklama liekov totiž môže byť zameraná len na liečivé prípravky, lieky a zdravotnícke pomôcky, ktoré sú prístupné vo voľnom predaji.
* Etiku porušila aj reklamná kampaň spoločnosti AGW o životnom poistení, lebo spoločnosť nemala oprávnenie ho poskytovať.
* Reklamná kampaň na minerálnu vodu Kláštorná tiež zavádzala spotrebiteľa, lebo náhodnou kontrolou komisia zistila, že na vnútornej strane etikety nie je popis súťaže, ako reklama sľubovala.
* Jedným z posledných nálezov rady bola séria reklamných televíznych šotov Slovenského rozhlasu s názvom Dobrý ťah z dielne reklamnej agentúry Roko. V šotoch sa žrebujú loptičky, na ktorých sa objavujú tváre slovenských politikov a političiek. Etický kódex hovorí, že reklama nesmie využívať politikov, predstaviteľov štátnej moci, a to ani keby súhlasili. Jedinou výnimkou je politická reklama pred voľbami a referendom.
* V rozpore s etickým kódexom je podľa komisie aj nedávna rozhlasová reklama Slovenských telekomunikácií s názvom Sekundová tarifikácia. Komisia ju považuje za klamlivú, lebo hovorí o „sekundovej tarifikácii od prvej minúty pre každého“ a zdôrazňuje, že „skutočne pre každého“. Na niektorých starších typoch ústrední však sekundová tarifikácia nemôže fungovať.