Ktoré reklamy vraj etiku porušili

* V rozpore s etickými zásadami reklamnej kampane bol podľa arbitrážnej komisie rady pre Reklamu reklamný leták Pozrite sa na to lepšie mobilného operátora Orange. Leták neuvádzal, že ceny za služby SMS i cenník programu Flexi nie sú konečné, teda, že ...

* V rozpore s etickými zásadami reklamnej kampane bol podľa arbitrážnej komisie rady pre Reklamu reklamný leták Pozrite sa na to lepšie mobilného operátora Orange. Leták neuvádzal, že ceny za služby SMS i cenník programu Flexi nie sú konečné, teda, že cena je bez DPH. Leták firma nerozširovala spolu s cenníkom, na ktorý sa odvoláva, a tak podľa komisie zavádzala spotrebiteľa.

* Orange porušil etický kódex podľa komisie aj v reklamnom billboarde Za výber odkazov neplatíte. Billboard nehovorí, že ponuka neplatí pre všetkých klientov a teda ich zavádza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

* V rozpore s etickým kódexom mala byť aj reklamná kampaň na antikoncepciu Jeanine. Reklama liekov totiž môže byť zameraná len na liečivé prípravky, lieky a zdravotnícke pomôcky, ktoré sú prístupné vo voľnom predaji.

* Etiku porušila aj reklamná kampaň spoločnosti AGW o životnom poistení, lebo spoločnosť nemala oprávnenie ho poskytovať.

* Reklamná kampaň na minerálnu vodu Kláštorná tiež zavádzala spotrebiteľa, lebo náhodnou kontrolou komisia zistila, že na vnútornej strane etikety nie je popis súťaže, ako reklama sľubovala.

* Jedným z posledných nálezov rady bola séria reklamných televíznych šotov Slovenského rozhlasu s názvom Dobrý ťah z dielne reklamnej agentúry Roko. V šotoch sa žrebujú loptičky, na ktorých sa objavujú tváre slovenských politikov a političiek. Etický kódex hovorí, že reklama nesmie využívať politikov, predstaviteľov štátnej moci, a to ani keby súhlasili. Jedinou výnimkou je politická reklama pred voľbami a referendom.

SkryťVypnúť reklamu

* V rozpore s etickým kódexom je podľa komisie aj nedávna rozhlasová reklama Slovenských telekomunikácií s názvom Sekundová tarifikácia. Komisia ju považuje za klamlivú, lebo hovorí o „sekundovej tarifikácii od prvej minúty pre každého“ a zdôrazňuje, že „skutočne pre každého“. Na niektorých starších typoch ústrední však sekundová tarifikácia nemôže fungovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu