Nedeľa, 25. júl, 2021 | Meniny má JakubKrížovkyKrížovky

Čo pohoršuje

Súlož na cintoríne

Pohoršenie vyvolala reklama na kondómy s názvom Cintorín s provokatívnym erotickým nádychom. Sťažovateľ ju považuje za „nemorálnu, cynickú a neľudskú, zneucťujúcu miesto posledného odpočinku ľudí, hanobiacu hroby, morbídnu, ako aj jasne protikresťanskú, urážajúcu Boha i kresťanov samotných“. Rada pre reklamu si však myslí, že k porušeniu etických pravidiel pri tejto reklame nedošlo. Spojenie erotiky a cintorína je podľa tvorcov reklamy agentúry Istropolitana/D‘Arcy možno nezvyčajné a dokonca prekračujúce ďalšie tabu v reklame na Slovensku, nejde však o nič nové. Šot podľa agentúry nepropaguje nekrofíliu, a veta „sú miesta, na ktorých ožijem“, je zjavným zveličením s použitím slovnej hračky, a nie erotickým vyznaním zombie. Agentúra nesúhlasí, že by reklama bola protikresťanská.

Skryť Vypnúť reklamu

Dievčatá z ulice

Alianciu žien Slovenska pobúril televízny šot Ulica mobilného operátora EuroTel. V reklame sú použité zábery na dievčatá z ulice. „Pokus autorov reklamy EuroTelu o vtip na účet prostitútok je v mnohom ohľade nevhodný,“ napísala v sťažnosti aliancia.

„Reklama je veľmi nevkusná a uráža nielen ženy, ale aj ľudskú dôstojnosť a morálne zásady každého normálneho človeka,“ píše iný sťažovateľ.

Veta: „Kto by nechcel číslo za polovičnú cenu?“ je síce podľa arbitrážnej komisie veľmi provokatívna, ale je jasné, že je určená predovšetkým dvojiciam, ktoré sú na seba silne citovo naviazané. Kontrast použitý v spomínanom reklamnom šote je podľa komisie jasnou hyperbolizáciou.

Strieborné pokušenie

Občania z Prievidze i Slovenská spoločnosť pre rodinu a zodpovedné rodičovstvo z Bratislavy sa sťažovali na plagát a billboard Odoláš striebornému pokušeniu? spoločnosti Coca-Cola.

Skryť Vypnúť reklamu

„Motív s čiastočne obnaženou mladou ženou a jasne dvojzmyselným vyzývavým a sexuálne dráždivým sloganom nezodpovedá mravným zásadám našej spoločnosti,“ písal Prievidžan. „Ak by sa žena rovnakým spôsobom postavila na verejnosti, zrejme by musela čeliť nevôli občanov, ako aj polície a justície.“ Sťažovateľky z Prievidze napísali, že takáto prezentácia ženského tela hlboko uráža ich ženský cit, haní mravnosť mládeže a zrejme neprospieva ani normálnym dospelým ľuďom. „Takýmto spôsobom sa pomaly a isto blížime k úpadku, podobne ako v starom Ríme.“

Tá chladí…

Informačné centrum Spoločenstva pri Dóme sv. Martina v Bratislave považovalo billboard LG Klimatizácia spoločnosti Microwell so sloganom Tá chladí… za maximálne pohoršujúci a ohrozujúci zdravý mravný rozvoj detí a mládeže. Ľudia z centra písali, že ako občania tejto spoločnosti si neželajú, aby ich niekto nútil prijať oplzlosti a takúto „primitívnu“ reklamnú prezentáciu. Reklama odkazovala na pôsobenie chladu na mužské telo.

Skryť Vypnúť reklamu

Opitý muž v Milionárovi

Sťažnosti prišli napríklad aj na upútavku televíznej hry Milionár. Situácia v reklamnom šote, v ktorom opitého vodiča zastaví policajt a komentár znie: „Tento muž by mal zavolať svojmu vplyvnému známemu! „ je vraj neetická, pretože otvorene propaguje a schvaľuje korupciu.

Ani tu porušenie etiky komisia nezistila.

Najháklivejšie Quatro

Veľké pobúrenie vyvolala aj reklamná kampaň spoločnosti Quatro „Úplne bez“ a „XXL karta“, s nahými ľuďmi, aj keď mali intímne miesta buď ukryté, alebo prekryté červeným obdĺžnikom, alebo textom. Na Radu pre reklamu prišli sťažnosti opäť od občanov a farského úradu v Prievidzi a Informačného centra pri Dóme sv. Martina v Bratislave.

Sťažovatelia tvrdia, že ľudská nahota má byť právom chránená „zdravou a prirodzenou hanblivosťou“, čo tvorcovia reklamy porušujú, aby „upútali pozornosť“. Vraj tak škodia všetkým, pretože ohrozujú zdravý psychický vývin detí a mládeže a narúšajú mravné zásady, ktoré sú naozaj nevyhnutné a patria k tým základným.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  4. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  5. Od Česka až po Jadran
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  7. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 11 112
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 7 479
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 206
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 877
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 4 635
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 985
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 576
  8. Od Česka až po Jadran 3 307
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 565
  10. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 477
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu