Pohoršenie vyvolala reklama na kondómy s názvom Cintorín s provokatívnym erotickým nádychom. Sťažovateľ ju považuje za „nemorálnu, cynickú a neľudskú, zneucťujúcu miesto posledného odpočinku ľudí, hanobiacu hroby, morbídnu, ako aj jasne protikresťanskú, urážajúcu Boha i kresťanov samotných“. Rada pre reklamu si však myslí, že k porušeniu etických pravidiel pri tejto reklame nedošlo. Spojenie erotiky a cintorína je podľa tvorcov reklamy agentúry Istropolitana/D‘Arcy možno nezvyčajné a dokonca prekračujúce ďalšie tabu v reklame na Slovensku, nejde však o nič nové. Šot podľa agentúry nepropaguje nekrofíliu, a veta „sú miesta, na ktorých ožijem“, je zjavným zveličením s použitím slovnej hračky, a nie erotickým vyznaním zombie. Agentúra nesúhlasí, že by reklama bola protikresťanská.
Dievčatá z ulice
Alianciu žien Slovenska pobúril televízny šot Ulica mobilného operátora EuroTel. V reklame sú použité zábery na dievčatá z ulice. „Pokus autorov reklamy EuroTelu o vtip na účet prostitútok je v mnohom ohľade nevhodný,“ napísala v sťažnosti aliancia.
„Reklama je veľmi nevkusná a uráža nielen ženy, ale aj ľudskú dôstojnosť a morálne zásady každého normálneho človeka,“ píše iný sťažovateľ.
Veta: „Kto by nechcel číslo za polovičnú cenu?“ je síce podľa arbitrážnej komisie veľmi provokatívna, ale je jasné, že je určená predovšetkým dvojiciam, ktoré sú na seba silne citovo naviazané. Kontrast použitý v spomínanom reklamnom šote je podľa komisie jasnou hyperbolizáciou.
Strieborné pokušenie
Občania z Prievidze i Slovenská spoločnosť pre rodinu a zodpovedné rodičovstvo z Bratislavy sa sťažovali na plagát a billboard Odoláš striebornému pokušeniu? spoločnosti Coca-Cola.
„Motív s čiastočne obnaženou mladou ženou a jasne dvojzmyselným vyzývavým a sexuálne dráždivým sloganom nezodpovedá mravným zásadám našej spoločnosti,“ písal Prievidžan. „Ak by sa žena rovnakým spôsobom postavila na verejnosti, zrejme by musela čeliť nevôli občanov, ako aj polície a justície.“ Sťažovateľky z Prievidze napísali, že takáto prezentácia ženského tela hlboko uráža ich ženský cit, haní mravnosť mládeže a zrejme neprospieva ani normálnym dospelým ľuďom. „Takýmto spôsobom sa pomaly a isto blížime k úpadku, podobne ako v starom Ríme.“
Tá chladí…
Informačné centrum Spoločenstva pri Dóme sv. Martina v Bratislave považovalo billboard LG Klimatizácia spoločnosti Microwell so sloganom Tá chladí… za maximálne pohoršujúci a ohrozujúci zdravý mravný rozvoj detí a mládeže. Ľudia z centra písali, že ako občania tejto spoločnosti si neželajú, aby ich niekto nútil prijať oplzlosti a takúto „primitívnu“ reklamnú prezentáciu. Reklama odkazovala na pôsobenie chladu na mužské telo.
Opitý muž v Milionárovi
Sťažnosti prišli napríklad aj na upútavku televíznej hry Milionár. Situácia v reklamnom šote, v ktorom opitého vodiča zastaví policajt a komentár znie: „Tento muž by mal zavolať svojmu vplyvnému známemu! „ je vraj neetická, pretože otvorene propaguje a schvaľuje korupciu.
Ani tu porušenie etiky komisia nezistila.
Najháklivejšie Quatro
Veľké pobúrenie vyvolala aj reklamná kampaň spoločnosti Quatro „Úplne bez“ a „XXL karta“, s nahými ľuďmi, aj keď mali intímne miesta buď ukryté, alebo prekryté červeným obdĺžnikom, alebo textom. Na Radu pre reklamu prišli sťažnosti opäť od občanov a farského úradu v Prievidzi a Informačného centra pri Dóme sv. Martina v Bratislave.
Sťažovatelia tvrdia, že ľudská nahota má byť právom chránená „zdravou a prirodzenou hanblivosťou“, čo tvorcovia reklamy porušujú, aby „upútali pozornosť“. Vraj tak škodia všetkým, pretože ohrozujú zdravý psychický vývin detí a mládeže a narúšajú mravné zásady, ktoré sú naozaj nevyhnutné a patria k tým základným.