Na reklamu sa sťažujú najmä Prievidžania

BRATISLAVA – Televízni diváci, ale aj čitatelia novín si môžu pár dní vydýchnuť. Boom reklám je za nami. Spolu s Vianocami a Silvestrom sa skončil intenzívny nápor na peňaženky potenciálnych zákazníkov – ľudia pomíňali, čo mohli a firmy chvíľu nema

BRATISLAVA – Televízni diváci, ale aj čitatelia novín si môžu pár dní vydýchnuť. Boom reklám je za nami. Spolu s Vianocami a Silvestrom sa skončil intenzívny nápor na peňaženky potenciálnych zákazníkov – ľudia pomíňali, čo mohli a firmy chvíľu nemajú dôvod míňať milióny na reklamu a inzerciu. Preberať sa postupne začnú koncom januára.

Okrem množstva reklamy však tých, ktorým je určená, často poburuje aj obsah. Občania sa Rade pre reklamu najviac sťažovali na nahotu – týkala sa jej až polovica podnetov. „Pobúrené reakcie vyvolávajú kondómy, kozmetické prípravky, nahé ženské telo vo vonkajšej reklame, či akékoľvek iné narážky na nahotu a sexualitu,“ hovorí šéf akreditačnej komisie Milan Lechnický. Najviac poburuje samotné nahé ľudské telo. Neprimerane mnoho podnetov prichádza z Prievidze – z tohto mesta ich posielajú súkromné osoby, mestský i farský úrad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ľudí pobúrila napríklad podprsenka prevesená cez náhrobok na cintoríne, nepáčili sa ani odhalené telá upozorňujúce na predaj na splátky či pohľad na prostitútky. Arbitrážna komisia rozhodla, že ani jedna zo spomínaných reklám etický kódex neporušila. Z vyše dvadsiatich podnetov, ktorými sa rada zaoberala, bol podľa nej etický kódex porušený v ôsmich prípadoch.

Ďalší veľký okruh tvoria sťažnosti na to, že reklama nepodáva dostatočné a presné informácie. Ľudia sa napríklad sťažujú, že pri cene nie je spomenuté, že je bez DPH, alebo že reklama ponúka výhodne tovar, ale podmienky, na ktoré je ponuka viazaná, zamlčuje. Ani zo sťažností tohto typu však nie je každá opodstatnená.

Nepriaznivé reakcie sú aj na vulgarizmy či nadávky. Jednému napríklad prekážalo v reklame slovíčko „kokso“.

SkryťVypnúť reklamu

Neetická reklama sa ale na Slovensku nepostihuje, zákon o etických pravidlách nehovorí. Rada reklamnú agentúru len upozorní, že podľa nej vyrobila neetickú reklamu.  (hr)

Viac v rubrike REKLAMA

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu