Situáciu vodičom skomplikovali teploty klesajúce po mínus 15 stupňov, v noci i mínus 20 stupňov a nevyhovujúce hygienické podmienky. Čakacie lehoty napríklad na hranici v Bezledach dosiahli 65 hodín. Dôvodom bol tradičný nápor pred koncom roka a snaha firiem stihnúť na poslednú chvíľu maximum.
Priepustnosť priechodov medzi Poľskom a Ukrajinou znížili tiež pred necelým rokom Kyjevom zavedené opatrenia a sprísnené colné predpisy týkajúce sa predovšetkým importu potravín. V Bobrownikách čakali na výjazd z Poľska aj osobné automobily približne osem hodín, v Terespole osobné vozidlá šesť hodín, nákladné autá päťkrát dlhšie. V Dorohusku nad Bugom osobné vozidlá čakali 10, nákladné 48 hodín.
Ukrajinskí, bieloruskí, ale i ruskí colníci tvrdili, že zlú situáciu nezavinili oni. Varšava oznámila, že problém v najbližšom čase nastolí na vládnej úrovni vzhľadom na každý rok narastajúce objemy prepravy tovarov po cestách na osi západ - východ. Poľské médiá pripomenuli, že podobné rady sa pred dvoma rokmi vytvorili na hranici so Slovenskom, keď štrajkujúci vodiči kamiónov zablokovali priechod v Chyžnom. Teraz je stav spokojujúci a pokračujúca modernizácia terminálov i príjazdových komunikácií by mala znamenať ďalšie zlepšenie situácie na slovensko-poľských hraniciach. (tasr)