Banská Bystrica je príliš konzervatívna, ľudia sa vzájomne poznajú a boja sa, aby ich niekto neohováral, že im doma upratuje niekto iný. Myslí si to konateľka banskobystrickej spoločnosti Praktik servis/gazdinky do domácností a pravidelné upratovanie Jana Košinová.
Napriek tomu sa pred Vianocami záujem o upratovacie služby zvyšuje. Pribudlo najmä jednorazových klientov a objednávky museli aj odmietať, najmä ak si niekto chcel objednať upratovanie presne na niektorý deň či hodinu. Hoci majú od 40 do 50 zamestnancov, nestihli by to. Prednosť dávali stálym zákazníkom - firmám a klientom, kde chodia upratovať ich zamestnanci pravidelne a domácnosť si v podstate udržiavajú.
Medzi ich zákazníkov patria hlavne pracovne vyťažení ľudia, ktorí na domácnosť nemajú čas. Sú aj takí, ktorí sa s upratujúcimi ani nestretnú a majú kľúčik od ich bytu. Klientom sa snažia vyhovieť aj pri ich predstavách o správnej upratovačke - niektorí žiadajú skôr mladšie, iní zase staršie panie, ktoré by im pripomínali starú mamu.
Zvýšený záujem zaznamenala pred Vianocami aj upratovacia firma Ajka. Funguje už päť rokov a jej vedúci Mikuláš Lapin tvrdí, že záujem o služby postupne klesá. Nápor sa objaví akurát pred vianočnými sviatkami. Dôvod vidí jednak v ekonomickej situácii ľudí, ale i v konkurencii firiem.
Kompletné upratanie štandardného jednoizbového bytu odhaduje na 1300 až 1500 korún. Firma upratuje aj autá.