Praha je krásna aj s aférou

PRAHA – V uliciach českej metropoly sa adventno-vianočná atmosféra dá vycítiť na každom kroku. Prejavuje sa nákupnou horúčkou a výraznou výzdobou.


Asi 200 mužov oblečených ako Father Christmas – anglická obdoba Ježiška či Santa Clausa – vyrazilo 17. decembra dvoma typickými poschodovými autobusmi na výlet okolo Londýna. Britskí otcovia tak protestovali proti súdnemu rozhodnutiu, na základe ktorého je rozvedeným mužom odoprené prežiť spoločne s deťmi vianočné sviatky. FOTO – ČTK/AP


PRAHA – V uliciach českej metropoly sa adventno-vianočná atmosféra dá vycítiť na každom kroku. Prejavuje sa nákupnou horúčkou a výraznou výzdobou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Ovocnom trhu sa korčuľuje a prevádzku začala zvláštna telefónna búdka, z ktorej budú deti volať svoje vianočné želania priamo Ježiškovi. Advent spoluurčuje aj kultúrnu ponuku – Pražania si môžu užívať divadelné a hudobné predstavenia s vianočnou tematikou.

SkryťVypnúť reklamu

Praha ale tento rok rieši aj aféru spojenú s vianočnými trhmi. Miliónové zisky z vianočných trhov v centre totiž nemá mesto, ale súkromná firma podnikateľa a člena ODS Milana Šmerdu, ktorú si pražský magistrát na zabezpečovanie trhov najíma už od roku 1994.

Občianska demokratická strana je najsilnejšou stranou na pražskom magistráte a na radnici Prahy 1, v ktorej obvode je i Václavské a Staromestské námestie, kde sa trhy konajú.

Pražský magistrát tento rok venoval na výzdobu centra hlavného mesta, trhy a sprievodný program 7,5 milióna korún. Celú sumu získala firma podnikateľa Šmerdu. Mesto a radnica Prahy 1 mu odpúšťajú nájom a poplatky. Šmerdove firmy námestie vyzdobia a zaistia program a zostane im všetok zisk. „My len ten projekt finančne podporujeme. Ten projekt stojí, samozrejme, omnoho viac a my sme si na to najali firmu, ktorá to za nás robí,“ povedal radný Igor Němec (ODS).

SkryťVypnúť reklamu

Šmerda Českej televízii povedal: „Keby som na tom nezarobil, tak to nemôžem robiť. Som podnikateľ, ale ešte zodpovedný za to, aby zarobili všetci ľudia, ktorí tu sú. Ten priestor je na to, aby sme všetci zarobili.“

Podľa rozdielnych údajov, ktoré udávajú stánkari a Šmerda, by sa odhad zisku za december mohol pohybovať medzi štyrmi a 12 miliónmi korún. Radnica tento rok zaplatila Šmerdovi 2,5 milióna korún aj za to, že nad Prahou sa na Silvestra rozsvieti ohňostroj.

(čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 762
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 599
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 627
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 600
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 348
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 123
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu