Nealkoholický nápoj Mekka Cola sa teší mimoriadnemu komerčnému úspechu vo Francúzsku. Túto novinku uviedol na trh podnikateľ arabského pôvodu Tawfik Matlouthi, ktorý žije v krajine galského kohúta a využíva na propagáciu produktu okrem iného aj zábery z palestínskej intifády. Logo „antiizraelského a antiamerického“ nápoja nie je nepodobné logu slávnej Coca-Coly, ale oboch konkurentov na trhu oddeľuje „svetonázorová priepasť“. Podľa Matlouthiho, ktorý je aj zakladateľom parížskeho Radia Méditerranée, musí bohatstvo stáť v službách ideológie. Na margo obľúbenosti Coca-Coly v moslimskom svete podnikateľ povedal, že moslimovia žijúci v rôznych končinách planéty „sú takí hlúpi, že vlastné peniaze venujú Američanom, ktorí za ne kupujú zbrane na ich vraždenie“. Práve tomu sa môžu odteraz vyhnúť, ak budú namiesto Coca-Coly konzumovať Mekka Colu, tvrdí podnikateľ, ktorý 10 percent zisku poskytuje Palestínčanom a organizáciám angažujúcim sa za blaho a mier vo svete. (tasr)