Pre mladých ľudí vo veku 15-16 rokov je dôležité najmä značkové oblečenie, obuv a kozmetika. Tí starší (25-26) už dávajú viac prednosť značkovým spotrebičom do domácnosti a parfumom.
Ako vyplýva zo štúdie, ktorú robila spoločnosť Taylor Nelson Sofres, Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale nie takú ako napríklad Briti.
Poliaci nakupujú značkové veci skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňuje ich hlavne cena, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie.
Ľudia značky preferujú najviac pri spotrebnej elektronike. Zakladajú si na nich najmä Slováci - sú dôležité až pre 64 percent, čím prekonávame aj Britov (58 percent). Pri nákupe elektroniky sa značkou riadi 57 % Čechov, 51 % Maďarov a 46 % Poliakov.
Autor: hr