Universal Music 2002
Od roku 1976, keď mala kapela prvý koncert v Británii, si ich hudbu a hlavne charizmatickú speváčku - ženu vampa obľúbili nielen punkeri či gothic-rockeri. Fanúšikovia na začiatok nasprejovali dvere nahrávacích firiem názvom skupiny, a odvtedy za dvadsať rokov spopulárnelo mnoho jej pesničiek. Na výbere nájdeme úplne prvý singel Hong Kong Garden, Dear Prudence - coververziu skladby Beatles, alebo Dylanovu This Wheel‘s On Fire. Filmovú hudbu zastupuje úvodná pesnička k Batmanovi Face to Face. Siouxsie And The Banshees rýchlo vybočili z punkových trojakordoviek smerom k hravosti, fantázii, netradičným kombináciám nástrojov (akordeóny, xylofóny, sláčiky), to sú pesničky Peek-A-Boo, alebo Kiss Them For Me, Cities In Dust. Okrem hitoviek je na albume novinka Dizzy, čo však, žiaľ, neznamená, že by kapela chystala ďalšiu platňu.
Chinaski: Originál
B&M Music/Universal 2002
Vydavateľ kapely píše o jej novom albume po dvoch rokoch: „Gitarovejší zvuk, nezameniteľné texty a hitová priamočiarosť.“ Zvuk ešte zvukovitejší a slová rovnako dobré, sa píše v prípade, že kapela je síce zohratá a nahrala počúvateľný album, ale nikam sa veľmi neposunula. Chinaski hrajú naozaj príjemný gitarový pop, z ktorého rovných koľají môžu na pár sekúnd vybehnúť pomocou trúbok, harmoniky, skreslených gitár, či napríklad prepracovaného bookletu. Pomocou neho sa však Chinaski dostali k Chine tak blízko ako nikdy.
Petr Muk: Dotyky snu
EMI 2002
Kto mal kedysi rád novoromantickú kapelu na veľmi slušnej úrovni s názvom Oceán, či ešte aj eklektické metafyzické texty formácie Shalom, už pravdepodobne zistil, že ak si chce uchovať v pamäti speváka Petra Muka ako ľahko filozofujúceho interpreta, nemal by počúvať jeho sólové albumy. Z fantastických textov Petra Honsa tu ostal len jeden a inak plno veľkolepo-prázdnych slov. Na silné melódie, ktoré zabezpečovali s Vozárym či Kučerom, ostal Muk sám, a to, čo robí teraz, je sladký pop, navyše bez výraznejšieho nápadu a pre publikum, ktoré chce počúvať svojho hrdinu z muzikálu Rusalka.
Pearl Jam - Riot Act
Sony 2002
Je zvláštne, že americká skupina Pearl Jam bola v minulosti považovaná za jedného zo zástupcov štýlu grunge, hneď vedľa Nirvany. Na ich ôsmom albume nazvanom Riot Act má skupina bližšie skôr k Neilovi Youngovi alebo skupine The Band, ako k tvrdej hudbe, ktorá začiatkom 90. rokov okupovala rebríčky. K vplyvom svojich vzorov treba priradiť lásku jej gitaristov k nekompromisným silovým akordom a lyrike speváka Eddieho Veddera, mapujúceho odveké témy lásky, smrti alebo politiky. Začiatkom 90. rokov vydala skupina dva základné kamene alternatívneho rocku 90. rokov, albumy Ten a Vs. Dodnes ich neprekonali. Podarí sa to ich novému albumu?