ani u okresného zdravotníka, ani na ministerstve zdravotníctva, ani na lekárskej komore a ani u vyšetrovateľa polície. Napriek tomu, že nezávislé komisie znalcov dospeli k výsledku, že pani B. nebola poskytnutá riadna zdravotná starostlivosť.
Nakoniec sa pán B. obrátil na ombudsmana. Ten zistil nečinnosť príslušných orgánov, ktoré sa sťažnosťou pána B. skoro vôbec nezaoberali. Došlo k pochybeniu nemocnice, pretože pani B. zrozumiteľným spôsobom neinformovali o závažnosti jej choroby a vážnosti zákroku. Pacient má pritom právo rozhodnúť sa, či riskantný zákrok podstúpi.
Na základe vyšetrenia ombudsmana pristúpili príslušné orgány k sankciám a prijali opatrenia, ktoré by mali v budúcnosti podobným prípadom zabrániť. Došlo k finančnému postihu riaditeľa a zamestnancov nemocnice.