PARÍŽ - Za lživú reklamu bude stáť generálny riaditeľ UPC vo Francúzsku Philippe Besnier pred súdom, stanoveným na 25. marca budúceho roka. Asi sto nespokojných zákazníkov spoločnosti UPC-Francúzsko bude na súdnom procese predstavovať žalujúcu stranu, uvádza v dnešnom čísle denník Le Parisien.
Obchodný zástupca UPC vo Francúzsku priznal, že každý deň im telefonujú nespokojní zákazníci. Mnohí už zrušili zmluvy a v stredisku UPC nevedia, čo im odpovedať. Len v departemente Seine-et-Marne v Parížskej oblasti má UPC zákazníkov v 21 mestách a obciach. Spotrebiteľské združenie UFC-Que Choisir a Úrad na potláčanie podvodov podľahli množstvu sťažností a listov a angažovali sa v prospech zákazníkov. Generálny riaditeľ UPC vo Francúzsku Philippe Besnier sa bude pred súdom v Meaux zodpovedať za uvedenie zákazníka do omylu, keď mu dal záruku, že zavedením telefonickej služby sa pre neho nič nezmení. Lenže prístroje UPC buď nie sú kompatibilné, alebo služba nefungovala. Okrem toho sa zákazníci po zavedení služby UPC už nemohli dovolať na niektoré iné čísla, zdôraznil Le Parisien. Le Parisien uvádza aj ďalšie konkrétne príklady na vykreslenie situácie káblového operátora. Cahterine Canaudová z Chelles koncom júla vrátila modem a zariadenie, umožňujúce prístup na internet. Ešte stále čaká na 76 eur od UPC.
Zdôraznila, že UPC jej nielen nevrátila dlh, ale spoločnosť od nej naďalej požaduje 916 eur s tým, že údajne stále vlastní prístroj. Ani s faktúrami UPC nie je všetko v poriadku. Patricia Yungová už rok dostáva „zblúdilé“ faktúry. Platila 80 eur štvrťročne a v UPC jej systematicky pripočítavali ďalších 123 eur. Zaplatila síce len svoj paušál, ale operátor jej štyrikrát pohrozil vypnutím. Iní zákazníci zostali niekoľko týždňov bez telefónu.
UPC aj napriek tomu podľa novín Le Parisien tvrdí, že „hlavným cieľom spoločnosti je spokojnosť zákazníka“ a ukazovateľ odhlásených kontraktov je normálny. (tasr)