Bratislava 6. decembra (TASR) - Verejnoprávne elektronické médiá sú pre slovenskú verejnosť výrazne dôveryhodnejšie ako komerčné. Najväčšiu dôveryhodnosť pritom požíva Slovenský rozhlas, ktorému dôveruje 78,7 percenta opýtaných. Len o 3,1 percenta nižšiu dôveryhodnosť zaznamenáva verejnoprávna Slovenská televízia (75,6 percenta).
Súkromnej Televízii Markíza dôveruje 65,8 percenta opýtaných, komerčné televízie JOJ a TA3 sú dôveryhodné pre každého tretieho respondenta a Rádio Twist pre každého piateho osloveného účastníka výskumu.
Vyplýva to z pravidelného mediálneho výskumu, ktorý v dňoch 12. až 18. novembra 2002 uskutočnil na reprezentatívnom výberovom súbore 3093 respondentov vo veku 18 a viac rokov Odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo). Ich úlohou bolo odpovedať na otázku "Povedzte, prosím, nakoľko dôverujete alebo nedôverujete vymenovaným médiám?".
Informáciu TASR poskytli z OVM SRo.
Upozornenie: Grafické oddelenie Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.