
FOTO - ARCHÍV
Nenakupujte nič! Vyzýva zákazníkov tridsiatich krajín kanadská nadácia, ktorá tento rok už jedenásty raz usporiadala svoj deň bez nákupov na začiatku predvianočnej sezóny. S mottom „vrátiť Vianociam tradičný zmysel“ do nej tento rok zapojila aj rôzne cirkvi.
Nadácia Adbuster je ekologická organizácia, ktorá vidí v „umelo živenom konzume“ príčiny väčšiny ekologických problémov Zeme. Do kampane zapojila rôzne organizácie zelených a tentoraz aj cirkvi - ktoré vraj dokážu „na duševnej úrovni“ potvrdiť pochybnosti okolo konzumnej horúčky. Koncertmi a divadelnými predstaveniami pred nákupnými centrami by chceli aktivisti konkurovať reklame, ktorou firmy zákazníkov nabádajú nakupovať. Okrem toho usporadúvajú prednášky. Svoje programy financujú zo zbierok. V Spojených štátoch však mali problémy s televíznou reklamou, ich šot bola ochotná odvysielať iba CNN. Ostatné televízie to odmietli s odôvodnením, že reklama „poškodzuje americké hospodárske záujmy“. (kl)