BANSKÁ BYSTRICA – Doslova chaos spôsobila pracovníčkam telefónnych ústrední zmena smerových telefónnych čísel, ku ktorej odvčera pristúpili Slovenské telekomunikácie.
„Ľudia sú ako malé deti. Tvrdia, že o ničom nevedeli a na vine sme samozrejme my,“ sťažovala sa jedna z pracovníčok ústredne v Banskej Bystrici. „Najhoršie pritom je, že počas nedele nás slúži len minimálny počet.“ Včera pritom zaznamenali viac ako dvojnásobný počet volajúcich. „Zvyčajne podám informáciu o číslach približne 200 žiadateľom. Dnes (t. j. včera – pozn. red.) som však vybavila takmer 500, a to napriek tomu, že je víkend,“ povedala.
Najťažšie je podľa nej pre slovenských obyvateľov pochopiť, ako je možné, že napríklad z Brezna sa do Banskej Bystrice dovolajú s rovnakým smerovým číslom. Podobné skúsenosti majú pravdepodobne aj v bratislavskej, košickej a žilinskej ústredni.
Zmena sa týka zlúčenia doterajších 82 uzlových telefónnych obvodov do 25 väčších celkov. Nové smerové čísla začínajú po číslici 0 číslicami 2, 3, 4 a 5 namiesto doterajších 7, 8 a 9. (tasr)