
Pre potreby kampane je autobus SDKÚ celý modrý vrátane modrých okenných fólií. Autobus odštartoval v sobotu, premiér Dzurinda ním plánuje cestovať aj nasledujúci víkend. FOTO TASR – ŠTEFAN PUŠKÁŠ
Stranícki lídri budú jazdiť po Slovensku autobusom a čerpať od ľudí inšpiráciu pre svoje rozhodnutia vo vláde, parlamente i inde. Aj z radov strany sa ozývalo možné pomenovanie tohto podniku - predvolebná kampaň.
Samotné zasadanie ústrednej rady v sobotu nebolo najdôležitejšie. Medzi hlavnými tézami podľa Dzurindu zaznelo, že strana je zjednotená spoločnosť bezúhonných ľudí a najsilnejší garant vstupu do NATO a EÚ. Na október chystá konferenciu, z ktorej vyjde program strany na ďalšie obdobie už ako predpríprava volebného programu. Do rokov 2005 – 2006 chce presadiť postupný pokles dane z príjmov právnických osôb na 18 percent.
Téma klesajúcej popularity strany nebola podľa Dzurindu zďaleka hlavnou témou ústrednej rady. Premiér sa zhodol s Ivanom Šimkom, že percentá strany treba „po očku“ sledovať, inak ho však pokles na úroveň desiatich percent nedeprimuje. „Boli sme už v ťažších situáciách.“ Spresnil, že to bolo asi rok pred poslednými voľbami.
Na otázku SME, či je modrý autobus reakciou na neplatené voľno Roberta Fica a návrat Vladimíra Mečiara do médií, Dzurinda odpovedal: „Nie.“ Podľa podpredsedu strany Ľubomíra Haracha nápad s jazdením po Slovensku vznikol už dávnejšie.
Podpredsedovia Kňažko a Harach sa nedostali medzi piatich hlavných lídrov akcie – Dzurindu, podpredsedov Martinákovú, Kukana, Šimka a radového člena Mikloša. Harach nevedel povedať, prečo to tak je, jeho osobne bude možné vidieť v Žilinskom kraji.
Na otázku, či si kvôli autobusu premiér zoberie dovolenku, Dzurinda odpovedal, že sa zapojí striktne počas svojho voľného času.
Pokladník SDKÚ Gabriel Palacka povedal, že autobus je na leto prenajatý. Strana má aj nové modré logo. (fw)