
FOTO SME - PAVOL MAJER
kuje Music Box, je Marcel Děkanovský.
„Naša televízia zostane založená na interaktívnej forme,“ povedala SME jeho manželka Eva Děkanovská, spolumajiteľka televízie. Music Box ponúka sled videoklipov a pri tejto forme chcú jej tvorcovia aj zostať - bez moderátorov, rôznych relácií a dramaturgov. Výnimku vysielania tvoria Košice, kde bude každý deň čas medzi 18. a 19. hodinou patriť regionálnemu spravodajstvu lokálnej televízie NAŠA.
„V budúcnosti chceme ešte rozšíriť interaktívne možnosti televízie, aby naši diváci mohli hlasovať aj pomocou SMS alebo internetu, na ktorom ešte v týchto dňoch pracujeme. Takisto chceme v budúcnosti našim klientom umožniť reklamu formou esemeskovej správy,“ dodáva E. Děkanovská. Od nového roku Music Box obohatí aj videotextový prúžok s aktuálnymi správami, SMS správami a pozdravmi.
Teraz sa na spodnej časti obrazovky ukazujú názvy pesničiek a interpretov spolu s audiotextovým číslom. Vysiela sa tá skladba, ktorá získa najviac hlasov, neúspešná pesnička vypadáva. Na začiatku - v nedeľu na obed stačilo na vysielanie pesničiek desať hlasov, včera večer v Music Boxe zaregistrovali 3500 telefonátov.
V ponuke televízie je v súčasnosti asi dvesto videoklipov. „Balík videoklipov sme dostali spolu so softvérom, pomocou ktorého televízia funguje,“ dodáva spolumajiteľka televízie. Novinky sa budú predbežne dopĺňať. Hlavným zdrojom príjmov televízie sú zatiaľ výnosy z audiotextu. Minúta hovoru vyjde na 11,80 slovenských korún, na reklamu Music Box ešte čaká.
„Je jedno, či naša televízia bude viac alebo menej komerčná. Rozhodnú o tom diváci,“ vysvetľuje E. Děkanovská a upozorňuje na fakt, že televízia ponúkne priestor aj začínajúcim skupinám a domácej produkcii. Základ vysielania tvoria diskohity.
Investície do rozbehu televízie podľa M. Děkanovského predstavovali sumu desať miliónov korún. Podľa mediálnych odborníkov nie je prevádzkovanie takého kanála také nákladné, ako napríklad spravodajskej televízie. „Videoklipy nie sú až také drahé produkty,“ povedala pred časom SME Zuzana Mistríková z Mediálneho inštitútu.
Hlavným investorom stanice je holandská spoločnosť AGN, ktorá financovala v minulosti zaniknutú českú hudobnú televíziu Galaxie. Konateľ spoločnosti CREATV sa netají rozšírením Music Boxu na Poľsko a Česko. O udelení vysielacej licencie CREATV rozhodli členovia Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie 17. septembra. Děkanovský má podľa TASR už niekoľko skúseností s audiovizuálnymi médiami. Bol zakladateľom TV Naša, ale i spoločnosti MAC TV, ktorá prevádzkuje TV Joj. V rokoch 2000 až 2001 bol generálnym riaditeľom TV Global.
Na Slovensku hudbu vysielala ku koncu iba zaniknutá TV Luna. Na budúci rok v septembri by mala začať vysielať domáca hudobná televízia Music Channel. Vysielacia štruktúra bude iná ako v Music Boxe, tvoria ju bloky a živé vstupy moderátorov od obeda do polnoci, medzitým pôjde len hudba. „Určite ich budeme brať ako konkurenciu, ale naša televízia je jediným interaktívnym kanálom,“ dodáva E. Děkanovská.
Už pri avizovaní Music Channelu zástupcovia vydavateľstiev vítali možnosť vysielať klipy svojich interpretov. Music Box oslovil už Sony Music Bonton, informoval nás riaditeľ firmy Róbert Sedlák. „Spolupráca musí byť vzájomná. Závisí to od toho, aké budú mať nápady v rámci nášho vysielania,“ vysvetľuje spolumajiteľka.
Od 1. októbra v Čechách vysiela alternatívnejšie ladená Stanica O, ktorá má tiež ambíciu preniknúť aj na Slovensko.
(peb, dv)