Maloobchodné reťazce pravidelne robia internetové aukcie, kde sa snažia čo najlacnejšie nakúpiť výrobky, ktoré potom predávajú pod svojou značkou. Účastníci aukcie musia mať certifikáty kvality, a o priazeň odberateľov potom medzi sebou bojujú cenou a množstvom dodávok. Vo všeobecnosti platí, že čím viac a lacnejšie dodávateľ ponúka, tým sú jeho vyhliadky lepšie.
Takýto typ obchodovania umožňuje obchodným reťazcom jednoducho, rýchlo a lacno nakúpiť produkty, ktoré potom predávajú v hypermarketoch pod vlastnou značkou. Znížené obstarávacie náklady potom hypermarkety premietnu do nižších cien na pultoch. Tento typ obchodovania je výhodný hlavne pre slovenské firmy, ktorých značky v zahraničí nepoznajú.
Na snímke je ukážka, ako vyzerá internetová aukcia korporácie Tesco. V prvom riadku je dopyt korporácie po fazuli v Česku, na Slovensku a v Maďarsku; v druhom riadku hľadá Tesco dodávateľa rovnakej komodity pre poľský trh.
Každá aukcia má vymedzený čas, po jeho uplynutí vyhodnotí systém najlepšie ponuky dodávateľov. (tv)