Globalizácia otvára trhy aj našim firmám, a tak si dnes napríklad v Británii možno kúpiť papierové vreckovky z Harmanca či vo Varšave olej z bratislavskej Palmy.
„Je veľkou výhodou, ak nám nový dodávateľ ponúkne niečo, čo ešte nepredávame. Nechceme sa obmedziť len na nahradenie jednej značky druhou,“ hovorí Ian Hutchins z Tesco Stores. „Máme okolo tisíc slovenských dodávateľov. Vlani sa do Británie dostal cez našu sieť slovenský tovar za 2 milióny libier.“
Najväčšia maloobchodná sieť Tesco je lídrom na britskom, írskom, slovenskom a maďarskom trhu. Významné postavenie má aj v Poľsku a Česku.
„Problém je, že vaše značky zákazníci v zahraničí príliš nepoznajú,“ hovorí Hutchins. Podľa neho je teda väčšina slovenských firiem odkázaná na predaj tovaru veľkým sieťam hypermarketov.
Nadnárodné reťazce kladú dôraz aj na množstvo, ktoré je dodávateľ schopný dodávať – mal by vedieť uspokojiť dopyt v celej krajine.
Autor: tv