Pondelok, 18. február, 2019 | Meniny má Jaromír
CELKOVÁ POKUTA, ZA KTORÚ JE ZODPOVEDNÁ SPOLOČNOSŤ DEUTSCHE TELEKOM, JE 69,91 MIL. EUR, VRÁTANE 38,84 MIL. EUR ZA KTORÉ SÚ SPOLOČNOSTI DEUTSCHE TELEKOM A SLOVAK TELEKOM ZODPOVEDNÉ SPOLOČNE A NEROZDIELN

TELEKOM: ST a Deutsche Telekom dostali pokutu 38,8 mil. eur

Vyšlo aj v EKO


BRATISLAVA 15. októbra (SITA) - Európska komisia (EK) uložila pokutu vo výške 38,84 mil. eur spoločnosti Slovak Telekom (ST), a. s. a jej materskej firme Deutsche Telekom AG za zneužívanie dominantného postavenia na trhu počas viac ako piatich rokov. Ako informovala EK, cieľom bolo vytlačiť z trhu so širokopásmovými službami na Slovensku konkurentov.

EK dospela k záveru, že Slovak Telekom svojim konkurentom odmietol poskytnúť uvoľnený prístup k účastníckemu vedeniu a uplatňoval aj politiku stláčania marže. "Deutsche Telekom ako materská spoločnosť s rozhodným vplyvom je za konanie svojej dcérskej spoločnosti zodpovedný tiež a preto je za pokutu uloženú Slovak Telekomu zodpovedný spoločne a nerozdielne," konštatovala EK. Podľa zverejnených informácií Deutsche Telekom dostal aj dodatočnú pokutu vo výške 31,1 mil. eur. Cieľom dodatočnej pokuty je podľa EK zabezpečiť dostatočne odrádzajúci účinok a sankcionovať opakované zneužívanie dominantného postavenia vzhľadom na to, že pokuta za stláčanie marže na trhoch so širokopásmovým pripojením v Nemecku mu bola uložená už v roku 2003. Celková pokuta, za ktorú je zodpovedná spoločnosť Deutsche Telekom, je teda 69,91 mil. eur, vrátane 38,84 mil. eur za ktoré sú spoločnosti Deutsche Telekom a Slovak Telekom zodpovedné spoločne a nerozdielne.

"Konanie spoločnosti Slovak Telekom viedlo k poškodeniu spotrebiteľov a narúšalo hospodársku súťaž na trhu so širokopásmovým pripojením na Slovensku počas vyše piatich rokov. Slovak Telekom nielen odmietol poskytnúť uvoľnený prístup k svojmu účastníckemu vedeniu za spravodlivých podmienok, ale uplatňoval aj politiku stláčania marže, čím znemožnil alternatívnym prevádzkovateľom využívať jeho pôvodnú infraštruktúru pre telefónnu sieť ak nechceli vykazovať stratu," uviedol podpredseda EK zodpovedný za politiku hospodárskej súťaže Joaquín Almunia.

Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚSR) v júni 2005 nariadil Slovak Telekomu, aby poskytol prístup k účastníckemu vedeniu v rámci svojej pôvodnej telefónnej siete. V auguste 2005 Slovak Telekom zverejnil podmienky, za akých by uvoľnený prístup k svojmu účastníckemu vedeniu umožnil alternatívnym prevádzkovateľom. "Tieto podmienky boli také, aby sa prístup považoval za neakceptovateľný. Slovak Telekom konkrétne neoprávnene zatajil sieťové informácie nevyhnutné na uvoľnenie prístupu k účastníckemu vedeniu, jednostranne obmedzil rozsah svojej regulačnej povinnosti uvoľniť prístup a stanovil ďalšie nespravodlivé podmienky v súvislosti s každým z krokov potrebných na získanie prístupu," vysvetlila EK.

Slovak Telekom navyše stanovil podľa EK ceny za prístup k svojmu účastníckemu vedeniu a svoje maloobchodné ceny na takej úrovni, ktorá by jeho konkurentov nútila vykazovať straty, keby chceli poskytovať širokopásmové služby retailovým zákazníkom za maloobchodné ceny, ktoré by sa vyrovnali cenám ponúkaným spoločnosťou Slovak Telekom. "Za takýchto podmienok by alternatívni prevádzkovatelia nemohli reálne vstúpiť na slovenský trh. Ak sa alternatívni prevádzkovatelia rozhodli zaviesť svoje vlastné siete, vstup na trh bol obmedzený len na určité geografické oblasti a bol aj oneskorený," dodala EK.

Spoločnosť Slovak Telekom je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Jej majoritným akcionárom je spoločnosť Deutsche Telekom AG s podielom 51 % akcií. Slovenská republika zastúpená Ministerstvom hospodárstva SR vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku SR 15 % akcií. Skupinu Slovak Telekom tvoria materská spoločnosť Slovak Telekom a jej dcérske spoločnosti Zoznam, Zoznam Mobile, Telekom Sec a PosAm.


Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Noerr advised on WebSupport deal
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  4. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  5. eKasa prichádza na Slovensko
  6. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  7. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  8. Konferencia - EU support for research
  9. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  10. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 17 005
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 742
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 172
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 181
  5. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  6. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 647
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 613
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 739
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 3 656
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 495

Neprehliadnite tiež

Zločin v priamom prenose. Súd popísal kauzu nástenka

Aktéri kauzy mali podľa súdu politické krytie.

Hlavní aktéri kauzy - Slota, Janušek a Štefanov.

Dopravnému kolapsu sa Bratislava zatiaľ vyhla (minúta po minúte)

Situácia na cestách bola ráno až prekvapivo pokojná.

Ranný pohľad na uzavreté Mlynské nivy.
Pohľad do prvej triedy lietadla Airbus A380.
Peter Sagan.