„Myslím, že nič, lebo už aj na Slovensku sa rodí “svetová„ reklama, len jej je možno menej, než by sme si všetci priali. Ale nech sa na túto otázku pozrieme akokoľvek: dobrej reklamy máme práve toľko, koľko je v našich agentúrach dobrých kreatívnych riaditeľov, copywriterov, art directorov, koľko máme odvážnych klientov a teda vlastne toľko, ako veľký je slovenský trh. Vyjadrené nielen počtom obyvateľov či pe-niazmi zadávateľov reklamy, ale aj nápadmi samotnými.“
* PETER DAROVEC, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Mayer/McCann-Erickson:
„Už sme sa naučili robiť kvalitnú, dokonca občas aj nápaditú reklamu. Teraz sa ešte musíme naučiť robiť reklamu, ktorá nevyzerá ako reklama. Inými slovami, mám pocit, že na festivaloch bodujú nápady, v ktorých sa produkt ocitá v širších spoločenských súvislostiach. V rámci celkového zmiešavania žánrov sa súčasná reklama usiluje pomenovať prostredníctvom produktu nejaký spoločenský fenomén.“
* PATRIK KMEČ, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Soria & Grey:
„Svetový reklamný trend je založený na uveriteľných príbehoch s ktorými sa spotrebiteľ ľahko stotožní, uverí im, a tak si vytvorí pevné puto ku komunikovanej značke na základe určitých hodnôt. Ako prostriedky na vytvorenia takejto reklamy sú často využívané humor, prekvapenie, jednoduchosť. No a, samozrejme, originalita. Ak to všetko bude spĺňať slovenská reklama, tak bude úspešná vo svetovom meradle.“
* JURAJ JOHANIDES, úspešný režisér televíznych reklám, produkčná spoločnosť Wanted:
„Zišla by sa väčšia dôvera klientov v nápady, ktoré im ponúkajú tvorcovia. A tvorcom by sa zišlo viac voľnomyšlienkárstva“.
* JOZEF KAISER, riaditeľ spoločnosti Monarch film, slovenský ambasádor na festivale Golden Drum v Portoroži:
„Slovenská reklama má nábeh k svetovosti. Jej moderná podoba vznikla iba pred ôsmimi - deviatimi rokmi a za túto krátku dobu začína získavať významné ocenenia. Približujeme sa. Myslím si, že súčasné nedostatky nie sú ani tak v nekreatívnosti našich reklamných agentúr, ako skôr v neschopnosti TOP-manažmentu vysvetliť a predať nápady klientom. U nás je polovica reklám o tom, že niečo perie, že je to biele, má to airbag a koľko to stojí. Musíme zaujať nápadom a vtipom. Vtedy budeme svetoví.“
* MILAN HLADKÝ, kreatívny riaditeľ, Juraj Vaculík Creative Studio:
„Obdobie, keď slovenskej reklame chýbali nápady, odvaha, nadhľad a zdravé konkurenčné prostredie, je už, myslím, za nami. Teraz nám viac chýba technicky dokonalá a umelecky čistá exekúcia. A ešte niečo podstatné. Keď sme si už aj na Slovensku vyskúšali, čo všetko je v reklame možné, treba sa teraz viac zamýšľať nad tým, čo je zbytočné. Lebo dokonalosť reklamy je v jednoduchosti.“
* PETER PRINC, riaditeľ spoločnosti Monarch, porovnáva rozdiely medzi našimi a zahraničnými reklamnými tvorcami:
„Niekedy sme zbytočne skromní, a niekedy, v nepravú chvíľu, zbytočne neskromní. Slovenskí reklamní tvorcovia nie sú zdravo uletení, ako napríklad Američania, nie sú ale ani úplne nekritickí, ako Nemci. Nie sme levmi na parketoch, v kasínach ani na hodnoteniach. V rámci festivalov sa však vieme v dobrej krčmičke príjemne odviazať.
Chce to viac prirodzenej suverenity, viac extrovertnosti, trocha pokory a veľa vytrvalosti. Zo slovenskej reklamy sú a budú úspešní tí, ktorí to na zahraničných festivaloch neustále skúšajú.“