Ktoré odvetvia špeciálne oceňujú PR

Farmácia

Reklama na lieky na predpis podlieha špeciálnym predpisom a zákonom, takže priamo s inzerciou na lieky sa v tlači a elektronických médiach nestretnete, vynímajúc odbornú tlač. Nájdete však množstvo článkov o chorobách, symptómoch, spôsoboch liečby a informácie o poradenských telefónnych linkách a webových stránkach.

Jednou z pozitívnych skúsenosti v oblasti PR sú osvetové kampane, všeobecne prispievajúce ku kvalite života, uvedomenia si významu prevencie a zodpovednosti za vlastné zdravie. Z tých mimoriadne vydarených na Slovensku spomeniem kampaň o tom, že lieky nepatria do rúk deťom (Glaxo-Smith-Kline), alebo celoslovenské podujatie v devätnástich mestách na Slovensku Zdravé mestá (Pfizer). Takéto kampane a investície do nich zvládnu iba lídri na trhu, ale práve takýmto spôsobom potvrdzujú svoju líderskú pozíciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Informačné technológie

Žiadny iný biznis nie je taký agresívny, rýchly a prekvapujúci. Iba veľmi málo odvetví je takých komplikovaných, bohatých a špecializovaných, kde si budú onedlho konkurenciou všetci vzájomne. Mladí bohatí (marketingoví) géniovia, ktorí ho reprezentujú, bývajú v spoločenských rubrikách rovnako obľúbení ako hviezdy zábavného biznisu. Pozoruhodne sa však spoja, keď treba brániť záujmy odvetvia.

Cieľovou skupinou je úzka, ak dovolíte páni - niekedy trochu čudná skupina IT manažérov a potom majitelia a riaditelia, ktorí rozhodujú o investíciách do informačných technológií a telekomunikačných riešení. Ani jednu skupinu a už vôbec nie obidve naraz nepresvedčíte iba inzerátmi. Ocenia fakty, exaktnú argumentáciu, presvedčivé referencie o úspechoch a spojenie s prestížnymi udalosťami. Chcú vidieť čísla, ale chcú ich aj zažiť. HP ešte ako Compaq sa rozhodlo pre sponzoring F1 (je niečo fascinujúcejšie pre mužov, ktorí túžia po sile a rýchlosti?), SAP prezentuje svoje implementačné úspechy v továrni BMW, Damovo pripravilo pre svojich zákazníkov a priateľov stretnutie s Giancarlom Fisichellom a jazdu v simulátore F1. Systémoví integrátori často uvádzajú ako referencie spoločnosti a odvetvia, ktoré sú strategické, alebo naopak - ktoré poznáme z bežných spotrebiteľských skúseností. Datalock tak svojím softvérom zabezpečuje dodávky splátkového predaja Trianglu do troch dní od objednávky, Logica dodala spoločnosti EuroTel Bratislava riešenie pre vytváranie a tlač zákazníckych faktúr.

SkryťVypnúť reklamu

Samostatnou, takmer priekopníckou kapitolou v komunikácii je spoločnosť Microsoft. Má v čele charizmatickú osobnosť, spája sa v strategických alianciách s ďalšími poprednými menami. To, čo najviac oceňuje verejnosť, je fakt, ako citlivo prezentuje svoje investície do vzdelávania, pomoci krajinám tretieho sveta a spolupráce so školami. Rovnako tu platí, že veľkorysosť je povinnosťou lídra.

Alkohol, tabakový priemysel

Zákon o reklame je veľmi prísny, poslanci tiež, moderné je žiť striedmo a zdravo, Eurosport robí skvelú kampaň na tému Povedz NIE fajčeniu. Dokonca aj vlády v čase núdze a v súlade s európskou legislatívou zvyšujú dane na tabakové a liehové výrobky. Možnosti a cestičky, ako pozitívne hovoriť o alkohole a tabakových výrobkoch, sú stále užšie, a preto kreatívnejšie a rafinovanejšie. Nezabudnuteľné podujatia, pocit výnimočnosti, zážitky, osobnosti, športové a odevné kolekcie. Na každý zákaz reaguje komunikačný biznis novou formou. Zvláštny druh inšpirácie. Heineken je vo svete garantom projektu Cesta zodpovednej konzumácie, zameraného na posilnenie zdravia a bezpečnosti verejnosti. Kampane proti šoférovaniu pod vplyvom alkoholu.

SkryťVypnúť reklamu

Philip Morris aj u nás elegantne uviedol kampaň Možnosť voľby, ktorá je ústretová voči fajčiarom aj nefajčiarom. Mimochodom, ak by ste čítali román Johna Grishama Porota, spoznali by ste najkrajšiu a fascinujúcu prípadovú štúdiu v oblasti PR. Dokonca si myslím, že spolu s filmom Vrtieť psom (Wag the dog), by mali byť zaradené medzi povinný študijný materiál PR expertov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 878
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 939
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 884
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 859
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 913
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 626
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 357
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 178
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu