Niekoľko pretrvávajúcich mýtov o public relations

Public relations, čiže media relations. Vzťahy s médiami iba dopĺňajú celú stratégiu a prácu v rámci vzťahov. Neriešia vzťahy s verejnosťou, partnermi, ani odborníkmi. Médiá môžu pomôcť, doplniť komunikáciu, ale ju nenahrádzajú.

Public relations je zadarmo. PR agentúry majú tiež náklady na prenájom, energiu, zamestnancov a ich zabezpečenie, podnikajú, platia dane a majú ambíciu prosperovať.

Public relations agentúra vyrieši všetko. Žiaľ nie. Už nikdy sa nedá dobehnúť čas, zanedbané vzťahy a necitlivý prístup. Aj keď nás skutočnosť často presviedča o tom, že všetko sa dá kúpiť, nie je to tak. Dobré vzťahy vznikajú.

Zavoláme novinárov, dáme im chlebíčky a oni napíšu. Chlebíčky už nestačia. Ani vínko, darčeky a úplatky. S úctou pozorujem vznik profesionálnej skupiny publicistov, ktorí hľadajú kvalitné informácie a majú na ich úroveň vysoké nároky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O nás musia písať, my sme veľká firma. Ak ponúkate aj zaujímavé informácie, tak áno. Veľkosť a sila inzercie nie sú však postačujúcimi podmienkami.

Urobíme konferenciu a naši zákazníci prídu. Je konferencia v dobrom čase, na atraktívnom mieste a prednášajú pozoruhodní ľudia? A dozvedia sa o nej vôbec potenciálni účastníci?

Ak nemáme peniaze na reklamu, objednáme si PR. V tomto prípade si radšej premyslite, čo chcete vlastne dosiahnuť. Ani tie povestné hrušky v koláči nenahradíte jablkami.

Prečo to toľko stojí, keď ste to tak rýchlo vymysleli. Všetkým nápadom predchádzajú roky skúsenosti, poznanie trhu a vzťahov, odborná špecializácia, v konkrétnych prípadoch už audity médií, samotného klienta a konkurencie. PR nie je geniálne osvietenie (aj keď bývajú výnimky), ale strategická práca.

SkryťVypnúť reklamu

Môžete byť radi, že pre nás robíte. Sme. Verte, že si vážime prácu, učiť sa od vás, ctených klientov a napredovať. Ak však budeme partneri a vy nám budete dávať najavo úctu, budeme pracovať lepšie a s osobným nasadením, ktoré sa nedá kúpiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 872
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 937
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 923
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 853
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 980
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 560
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 346
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu