Public relations je zadarmo. PR agentúry majú tiež náklady na prenájom, energiu, zamestnancov a ich zabezpečenie, podnikajú, platia dane a majú ambíciu prosperovať.
Public relations agentúra vyrieši všetko. Žiaľ nie. Už nikdy sa nedá dobehnúť čas, zanedbané vzťahy a necitlivý prístup. Aj keď nás skutočnosť často presviedča o tom, že všetko sa dá kúpiť, nie je to tak. Dobré vzťahy vznikajú.
Zavoláme novinárov, dáme im chlebíčky a oni napíšu. Chlebíčky už nestačia. Ani vínko, darčeky a úplatky. S úctou pozorujem vznik profesionálnej skupiny publicistov, ktorí hľadajú kvalitné informácie a majú na ich úroveň vysoké nároky.
O nás musia písať, my sme veľká firma. Ak ponúkate aj zaujímavé informácie, tak áno. Veľkosť a sila inzercie nie sú však postačujúcimi podmienkami.
Urobíme konferenciu a naši zákazníci prídu. Je konferencia v dobrom čase, na atraktívnom mieste a prednášajú pozoruhodní ľudia? A dozvedia sa o nej vôbec potenciálni účastníci?
Ak nemáme peniaze na reklamu, objednáme si PR. V tomto prípade si radšej premyslite, čo chcete vlastne dosiahnuť. Ani tie povestné hrušky v koláči nenahradíte jablkami.
Prečo to toľko stojí, keď ste to tak rýchlo vymysleli. Všetkým nápadom predchádzajú roky skúsenosti, poznanie trhu a vzťahov, odborná špecializácia, v konkrétnych prípadoch už audity médií, samotného klienta a konkurencie. PR nie je geniálne osvietenie (aj keď bývajú výnimky), ale strategická práca.
Môžete byť radi, že pre nás robíte. Sme. Verte, že si vážime prácu, učiť sa od vás, ctených klientov a napredovať. Ak však budeme partneri a vy nám budete dávať najavo úctu, budeme pracovať lepšie a s osobným nasadením, ktoré sa nedá kúpiť.