Reklamština neľahko, pomaly a najlepšie vôbec

agoška je familiárne agentúra

ajdja (idea) je myšlienka

ambrela (umbrella) znamená zastrešujúci nápad. Možno to tiež prezentovať ako koncept

audór (outdoor) je všetko, čo je mimo predajne a slúži ku propagácii toho, čo je v predajni. Typickými audórmi sú bilboše (billboardy), poustry (postery) a sitylajty (city lity)

bačet (budget) znamená rozpočet. Okrem toho, pokiaľ počas brýfu ekaunt povie „nísky bačet“, znamená to pre kreatívcov, aby sa s tým toľko nepinkali

bárter (barter) znamená pôžičku za oplátku. Inými slovami - recipročnú reklamu, za ktorú ľudia dostanú lístky na koncert, alebo permanentku na skvoš (squash)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

bener (banner) je ten prúžok, ktorý vás zámerne zdržuje a odvádza vašu pozornosť na webovskom prehliadači

bilboš (billboard) je obrí plagát, umiestnený kdekoľvek, kde je rovnaká alebo menšia plocha než má plagát sám. Používa sa k vnucovaniu hesiel a dogmatických výpovedí, z ktorých každé dvadsiate v sebe nesie maximálne 5% pravdy. Nesmie vyvolávať dojem, že je súčasťou dopravného značenia, aby neodvádzal pozornosť vodičov od skutočných značiek, ale zároveň musí upútať pozornosť vodičov - pre ktorých je väčšinou určený, do takej miery, aby si ho zapamätali a jeho výpoveď vryli do pamäti, keď vymažú inú pamäťovú položku. Väčšinou značku obmedzujúcu rýchlosť v obci

brendofka je kampaň na posilnenie povedomia o produkte

brýf (briefing) je veselé stretnutie pri zákazke

SkryťVypnúť reklamu

cieľovka alebo cieľová skupina vyjadruje terč, do ktorého sa chce trafiť reklama. Cieľovka môže byť podľa veku, pohlavia, profesie. Všeobecnou cieľovkou je hlupák, ktorý nevie napočítať do piatich, nikdy nevidel auto a perie v potoku

dajrektmejl (direct-mail) je to, čo vás štve vo vašej poštovej schránke, pretože ste si nič takého neobjednali a keď si to náhodu už prečítate, tak potom utratíte zbytočne veľa peňazí za niečo, čo vôbec nepotrebujete, ale keď to bolo tak výhodné!

dyzajn (design) je „xicht “ čohokoľvek, čo nevzniklo rukou božou

fokusgrup (focus-group) je 10 až 12 náhodne vybraných osôb zastupujúcich cieľovku, ktorých reakcie na simulovanú reklamnú kampaň agoška vzápätí vyhodnotí a výsledky použije v kampani reálne

fulservis (full-service) znamená, že agoška stojí v pozore kedykoľvek si klient zmyslí. Tiež to znamená, že klientovi nosí šaty do čistiarne a vždy niekto z riaditeľov robí zo seba šaška na nejakom promotions

SkryťVypnúť reklamu

fýdbek (feed-back) je reakcia klienta na prezentácii

kampaň (campaign) je koordinovaný multimediálny humbuk

kástyng (casting) je zradnejšou verziou súťaže krásy, pretože často vyhráva šereda len preto, že si to režisér tak praje. Kástyngy sú vyhľadávaním miestom na stretnutie ambicióznych mamičiek, kalkulujúcich v rodinnom rozpočte s miliónmi za desať sekundový záber na zadoček ich bábätka

ketering (catering) je najobľúbenejšia zložka pri natáčaní spotu. Agoška veľkoryso hostí štáb za peniaze klienta, ktorý inak počíta každú korunu

klient je ten čo má vždy pravdu

kreatýva vulgárne kreativita znamená, že každá blbosť, ktorá kohokoľvek z kreatívcov náhodou napadne je ťažko vydolovaná ajdja postavená na skúsenostiach a vzdelaní

prezentácia je prehliadka mobilov, nažehlených košieľ, oslavných ód, prázdnych rečí a až v poslednom rade nápadov

SkryťVypnúť reklamu

promoušn (promotion) je akcia, pri ktorej sú vyčlenení pracovníci agentúr ochotní akokoľvek sa ponižovať v mene klienta bez akejkoľvek satisfakcie. Chodia preoblečení za krabicu pracieho prášku, či za stavebnú lištu, v lepšom prípade rozdávajú letáky kdekomu, kto sa im pripletie do cesty

pýár agoška (PR alebo public relations) je partička bývalých novinárov využívajúca svoje známosti za účelom uverejnenia pyjárka

pyjárko (press-release) alias skrytá reklama je činnosť ovplyvňujúca verejnú mienku o klientovi cestami nepriamej reklamy. Napríklad rozhovor, kde sa zmieni konkrétna značka, poznámka utrúsená mimochodom pri televíznej debate, ale aj fáma a šírenie paniky

reklama ako už samotný názov napovedá, má za úlohu klamať

Podľa http://www.benes.cz

SkryťVypnúť reklamu

zostavila BARBORA ŽIAČIKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 882
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 942
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 846
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 864
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 861
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 698
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 361
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu