ajdja (idea) je myšlienka
ambrela (umbrella) znamená zastrešujúci nápad. Možno to tiež prezentovať ako koncept
audór (outdoor) je všetko, čo je mimo predajne a slúži ku propagácii toho, čo je v predajni. Typickými audórmi sú bilboše (billboardy), poustry (postery) a sitylajty (city lity)
bačet (budget) znamená rozpočet. Okrem toho, pokiaľ počas brýfu ekaunt povie „nísky bačet“, znamená to pre kreatívcov, aby sa s tým toľko nepinkali
bárter (barter) znamená pôžičku za oplátku. Inými slovami - recipročnú reklamu, za ktorú ľudia dostanú lístky na koncert, alebo permanentku na skvoš (squash)
bener (banner) je ten prúžok, ktorý vás zámerne zdržuje a odvádza vašu pozornosť na webovskom prehliadači
bilboš (billboard) je obrí plagát, umiestnený kdekoľvek, kde je rovnaká alebo menšia plocha než má plagát sám. Používa sa k vnucovaniu hesiel a dogmatických výpovedí, z ktorých každé dvadsiate v sebe nesie maximálne 5% pravdy. Nesmie vyvolávať dojem, že je súčasťou dopravného značenia, aby neodvádzal pozornosť vodičov od skutočných značiek, ale zároveň musí upútať pozornosť vodičov - pre ktorých je väčšinou určený, do takej miery, aby si ho zapamätali a jeho výpoveď vryli do pamäti, keď vymažú inú pamäťovú položku. Väčšinou značku obmedzujúcu rýchlosť v obci
brendofka je kampaň na posilnenie povedomia o produkte
brýf (briefing) je veselé stretnutie pri zákazke
cieľovka alebo cieľová skupina vyjadruje terč, do ktorého sa chce trafiť reklama. Cieľovka môže byť podľa veku, pohlavia, profesie. Všeobecnou cieľovkou je hlupák, ktorý nevie napočítať do piatich, nikdy nevidel auto a perie v potoku
dajrektmejl (direct-mail) je to, čo vás štve vo vašej poštovej schránke, pretože ste si nič takého neobjednali a keď si to náhodu už prečítate, tak potom utratíte zbytočne veľa peňazí za niečo, čo vôbec nepotrebujete, ale keď to bolo tak výhodné!
dyzajn (design) je „xicht “ čohokoľvek, čo nevzniklo rukou božou
fokusgrup (focus-group) je 10 až 12 náhodne vybraných osôb zastupujúcich cieľovku, ktorých reakcie na simulovanú reklamnú kampaň agoška vzápätí vyhodnotí a výsledky použije v kampani reálne
fulservis (full-service) znamená, že agoška stojí v pozore kedykoľvek si klient zmyslí. Tiež to znamená, že klientovi nosí šaty do čistiarne a vždy niekto z riaditeľov robí zo seba šaška na nejakom promotions
fýdbek (feed-back) je reakcia klienta na prezentácii
kampaň (campaign) je koordinovaný multimediálny humbuk
kástyng (casting) je zradnejšou verziou súťaže krásy, pretože často vyhráva šereda len preto, že si to režisér tak praje. Kástyngy sú vyhľadávaním miestom na stretnutie ambicióznych mamičiek, kalkulujúcich v rodinnom rozpočte s miliónmi za desať sekundový záber na zadoček ich bábätka
ketering (catering) je najobľúbenejšia zložka pri natáčaní spotu. Agoška veľkoryso hostí štáb za peniaze klienta, ktorý inak počíta každú korunu
klient je ten čo má vždy pravdu
kreatýva vulgárne kreativita znamená, že každá blbosť, ktorá kohokoľvek z kreatívcov náhodou napadne je ťažko vydolovaná ajdja postavená na skúsenostiach a vzdelaní
prezentácia je prehliadka mobilov, nažehlených košieľ, oslavných ód, prázdnych rečí a až v poslednom rade nápadov
promoušn (promotion) je akcia, pri ktorej sú vyčlenení pracovníci agentúr ochotní akokoľvek sa ponižovať v mene klienta bez akejkoľvek satisfakcie. Chodia preoblečení za krabicu pracieho prášku, či za stavebnú lištu, v lepšom prípade rozdávajú letáky kdekomu, kto sa im pripletie do cesty
pýár agoška (PR alebo public relations) je partička bývalých novinárov využívajúca svoje známosti za účelom uverejnenia pyjárka
pyjárko (press-release) alias skrytá reklama je činnosť ovplyvňujúca verejnú mienku o klientovi cestami nepriamej reklamy. Napríklad rozhovor, kde sa zmieni konkrétna značka, poznámka utrúsená mimochodom pri televíznej debate, ale aj fáma a šírenie paniky
reklama ako už samotný názov napovedá, má za úlohu klamať
Podľa http://www.benes.cz
zostavila BARBORA ŽIAČIKOVÁ