Alianciu žien Slovenska pobúril televízny spot „Ulica“ spoločnosti EuroTel Bratislava, a.s., Bratislava. V reklame sú použité zábery na dievčatá z ulice. „Pokus autorov reklamy EuroTelu o vtip na účet prostitútok je v mnohom ohľade nevhodný,“ skonštatovala vo svojom stanovisku Aliancia. Na tento spot prišla aj ďalšia sťažnosť od súkromnej osoby, ktorú poburuje, „že reklama je veľmi nevkusná a uráža nie len ženy, ale aj ľudskú dôstojnosť a morálne zásady každého normálneho človeka.“ Veta: „Kto by nechcel číslo za polovičnú cenu?“ Podľa Arbitrážnej komisie reklama je síce veľmi provokatívna, ale vyplýva z nej, že je určená predovšetkým dvojiciam, citovo silne na seba naviazaným, a kontrast použitý v spomínanom reklamnom spote je jasnou hyperbolizáciou.
Strieborné pokušenie
Občania z Prievidze, aj Slovenská spoločnosť pre rodinu a zodpovedné rodičovstvo z Bratislavy sa sťažovali na plagát a billboard „Odoláš striebornému pokušeniu?“ v ktorej spoločnosť Coca-Cola propagovala svoj produkt. „Motív s čiastočne obnaženou mladou ženou a jasne dvojzmyselným vyzývavým a sexuálne dráždivým textom/sloganom nezodpovedá mravným zásadám našej spoločnosti,“ tvrdil občan z Prievidze, „pretože ak by sa žena rovnakým spôsobom postavila na verejnosti, zrejme by musela čeliť nevôli občanov ako aj polície a justície.“ Podľa sťažovateliek z Prievidze „takáto prezentácia ženského tela hlboko uráža ženský cit sťažovateliek a haní mravnosť mládeže a zrejme neprospieva ani normálnym dospelým ľuďom. Takýmto spôsobom sa pomaly a isto blížime k úpadku, podobne ako v starom Ríme.“ Podľa akreditačnej komisie, uvedená reklama je mierne provokatívna, ale neobsahuje žiadne prvky, tvrdenia alebo vizuálne prezentácie, ktoré by znižovali ľudskú dôstojnosť alebo propagovali nadmierne podliehanie sexualite.
„Tá chladí…“
Informačné centrum Spoločenstva pri Dóme sv. Martina v Bratislave považovalo billboard LG Klimatizácia spoločnosti Microwell so sloganom „Tá chladí …“ za maximálne pohoršujúci a ohrozujúci zdravý mravný rozvoj detí a mládeže a ako občania tejto spoločnosti si neželajú, aby ich niekto nútil akceptovať oplzlosti a takúto primitívnu reklamnú prezentáciu.
Najháklivejšie Quatro
Veľké pobúrenie vyvolala aj reklamná kampaň spoločnosti „Úplne bez“ a „XXL karta“, kde intímne miesta sú buď ukryté, alebo prekryté červeným obdĺžnikom, alebo textom. Na Radu pre reklamu prišli sťažnosti opäť od občanov a Farského úradu v Prievidzi a Informačného centra pri Dóme sv. Martina v Bratislave. Sťažovatelia tvrdia, že ľudská nahota má byť právom chránená zdravou a prirodzenou hanblivosťou, a tvorcovia tejto reklamy toto porušujú, aby upútali pozornosť. Takto podľa sťažovateľa škodia všetkým, pretože ohrozujú zdravý psychický vývin detí a mládeže, a narúšajú mravné zásady, ktoré sú naozaj nevyhnutné a patria k tým základným. Reklamná agentúra Wiktor/Leo Burnett, s.r.o., ktorá kampaň „Úplne bez“ a „XXL karta“ pre spoločnosť Quatro pripravovala, sa ohradila tým, že urobila test, ako je reklama vnímaná. Z neho jej vyplynulo, že spotrebitelia vnímajú túto reklamu pozitívne, považujú ju za estetickú a modernú v zmysle jej stvárnenia a hodiacu sa k službe, ktorú prezentuje.
Krém proti celulitíde a nahá žena
Opäť z Prievidze prišla sťažnosť na citylightovú reklamu kozmetickej spoločnosti Vichy. Pri reklame na proticelulitídový gél bol použitý vizuál nahej ženy. Podľa názoru sťažovateľa takýto motív reklamy je nevhodný v priestoroch Námestia slobody, nakoľko takýto obsah reklamy nepatrí na verejné priestranstvo, najmä počas procesie na Sviatok Božieho tela. Spoločnosť Universal McCann Erickson, ktorá bola autorom reklamy, sa rozhodla, že vyjde sťažovateľom v ústrety a vyhlásila, že pri príležitosti procesie na Sviatok Božieho tela uvedenú reklamu dočasne zakryje alebo vymení. Ani jedna zo všetkých uvedených sťažností podľa Arbitrážnej komisie neporušila etický kódex.
Milionár
Sťažnosti prišli napríklad aj na upútavku hry Milionára. V sťažnosti je uvedené, že situácia znázornená v reklamnom spote, v ktorom opitého vodiča zastaví policajt a hlas hovorí: „Tento muž by mal zavolať svojmu vplyvnému známemu!“ je neetická, pretože otvorene propaguje a schvaľuje korupciu. Ani tu porušenie zistené nebolo.