Reklama podľa etického kódexu musí byť slušná čestná a pravdivá

Nesmie:

- navádzať na porušovanie právnych predpisov.

- byť v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a nesmie byť spôsobilá privodiť ujmu iným súťažiteľom alebo spotrebiteľom.

- ohrozovať dobré meno reklamy ako takej, alebo znižovať dôveru v reklamu ako službu spotrebiteľom.

- obsahovať také tvrdenia a vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Predovšetkým prezentácia ľudského tela musí byť uskutočnená s plným zvážením jej vplyvu na všetky typy spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

- obsahovať predovšetkým prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť.

- zneužívať dôveru spotrebiteľa alebo využívať nedostatok jeho skúseností, znalostí alebo jeho dôverčivosť.

- využívať podprahové vnímanie človeka.

- bezdôvodne využívať motív strachu, vytvárať pocit strachu a prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie strachu.

- zneužívať predsudky a povery.

- obsahovať nič, čo by mohlo viesť k násilným aktom alebo ich podporovať a popularizovať.

- obsahovať nič, čo by nabádalo na nezákonné alebo kriminálne činy.

- obsahovať nič, čo by hrubým spôsobom urážalo rasové, národnostné, politické alebo náboženské cítenie spotrebiteľov.

- propagovať nadmierne podliehanie sexualite tým, že zobrazuje sexuálne stimuly, poddajnosť, nahotu alebo čiastočnú nahotu ľudského tela nevhodným spôsobom a nesmie bez oprávneného dôvodu prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

SkryťVypnúť reklamu

- šíriť klamlivé údaje o vlastnom alebo cudzom podniku a ani o jeho produktoch.

- obsahovať klamlivé označenie produktu, ktoré je spôsobilé vyvolať mylnú domnienku, že označený produkt pochádza z určitého štátu, určitej oblasti či miesta alebo od určitého výrobcu alebo, že vykazuje osobitné charakteristické znaky alebo osobitnú akosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 882
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 942
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 846
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 864
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 861
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 698
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 361
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu