- navádzať na porušovanie právnych predpisov.
- byť v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a nesmie byť spôsobilá privodiť ujmu iným súťažiteľom alebo spotrebiteľom.
- ohrozovať dobré meno reklamy ako takej, alebo znižovať dôveru v reklamu ako službu spotrebiteľom.
- obsahovať také tvrdenia a vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Predovšetkým prezentácia ľudského tela musí byť uskutočnená s plným zvážením jej vplyvu na všetky typy spotrebiteľov.
- obsahovať predovšetkým prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť.
- zneužívať dôveru spotrebiteľa alebo využívať nedostatok jeho skúseností, znalostí alebo jeho dôverčivosť.
- využívať podprahové vnímanie človeka.
- bezdôvodne využívať motív strachu, vytvárať pocit strachu a prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie strachu.
- zneužívať predsudky a povery.
- obsahovať nič, čo by mohlo viesť k násilným aktom alebo ich podporovať a popularizovať.
- obsahovať nič, čo by nabádalo na nezákonné alebo kriminálne činy.
- obsahovať nič, čo by hrubým spôsobom urážalo rasové, národnostné, politické alebo náboženské cítenie spotrebiteľov.
- propagovať nadmierne podliehanie sexualite tým, že zobrazuje sexuálne stimuly, poddajnosť, nahotu alebo čiastočnú nahotu ľudského tela nevhodným spôsobom a nesmie bez oprávneného dôvodu prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.
- šíriť klamlivé údaje o vlastnom alebo cudzom podniku a ani o jeho produktoch.
- obsahovať klamlivé označenie produktu, ktoré je spôsobilé vyvolať mylnú domnienku, že označený produkt pochádza z určitého štátu, určitej oblasti či miesta alebo od určitého výrobcu alebo, že vykazuje osobitné charakteristické znaky alebo osobitnú akosť.