Nikto si nekupuje noviny preto, lebo sa teší na nové reklamy

Podľa vyjadrení riaditeľov reklamných agentúr, najúspešnejšou kampaňou roku 2002, ktorá prebehla v tlači sa stala Biela kampaň pre ST on line „Všetko je na webe“ od Istropolitana D‘Arcy. Kampaň nápaditým a „out-of-the-box“ spôsobom integrovane rozvíja ...

Podľa vyjadrení riaditeľov reklamných agentúr, najúspešnejšou kampaňou roku 2002, ktorá prebehla v tlači sa stala Biela kampaň pre ST on line „Všetko je na webe“ od Istropolitana D‘Arcy. Kampaň nápaditým a „out-of-the-box“ spôsobom integrovane rozvíja positioning značky a súčasne je v tlačovom médiu nepre-hliadnuteľná. Zaujala aj kampaň Orange Re-Branding, IKEA - kampaň „Sťahovanie“.

Aké sú teda zásady dobrej kampane v tlačenom médiu.

MAREK PAJTAS, Client Service Director, Lowe GGK

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednou z najdôležitejších zásad je komunikovať jednu myšlienku. Zadávateľ reklamy, ktorý je, pochopiteľne „zaľúbený“ do svojho produktu, chce o ňom povedať všetko. Ale ak chceme, aby sa do produktu „zaľúbil“ aj spotrebiteľ, potrebujeme sa zamerať iba na jednu vlastnosť - najsilnejší benefit.

SkryťVypnúť reklamu

RASŤO MICHALIK, kreatívny riaditeľ, JVCS

V agentúre sa snažíme nezabúdať na to, že každý normálny človek reklamy nenávidí. Ak chceme, aby práve tej našej venoval svoj čas, nemôžeme ju spraviť komplikovanú, škaredú a nudnú. Nikto si predsa nekupuje noviny každé ráno preto, lebo sa teší na najnovšie reklamy. Teda, okrem nás.

ANDREA KYŠKYNOVÁ, riaditeľka Soria&Grey

Naša agentúra si pri tvorbe kampane kladie kontrolné otázky k reklame ako takej:

Ako by som vnímal reklamu ako spotrebiteľ: Je jednoduchá? Zrozumiteľná, páči sa mi? Rozumiem jej?

Čo mi reklama hovorí?

Čo mi reklama ukazuje?

Aký pocit vo vzťahu ku značke mi evokuje?

Naše zásady účinného inzerátu:

HEADLINE

V headline by sa mal objavovať hlavný prísľub a oslovenie cieľovej skupiny.

SkryťVypnúť reklamu

Nepoužívajte zápory na headlinoch.

Uveďte v headline názov značky.

Headline musí byť jasný, „polopatistický“.

Snažme sa prostredníctvom headline vzbudiť zvedavosť zákazníka, hoďme mu udičku, resp. otvorený koniec.

COPY

Choďte priamo na vec. Nepoužívajte analógiu typu „ako“, „ako - keby“.

Vyhýbajte sa superlatívom, frázam, nepreháňajte.

Tu a teraz uveďte čo najviac faktov.

Ponúkne klientom radu, službu, použitie, odporúčanie produktu.

Píšte rečou cieľovej skupiny.

Zozbierajte si dostatok faktov, až potom začnite písať.

VIZUÁL

Obrázok by mal telegraficky vyjadrovať rovnaký prísľub (produkt) ako je v headline.

Nezabúdať a nepodceňovať fotografiu. Fotografie sú lepšie ako kresby, ilustrácie, abstraktné umenie.

Diferencovať čiernobiele a farebné prevedenie toho istého inzerátu. (bž)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 076
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 986
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 155
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 023
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 930
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 478
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu