Podľa vyjadrení riaditeľov reklamných agentúr, najúspešnejšou kampaňou roku 2002, ktorá prebehla v tlači sa stala Biela kampaň pre ST on line „Všetko je na webe“ od Istropolitana D‘Arcy. Kampaň nápaditým a „out-of-the-box“ spôsobom integrovane rozvíja positioning značky a súčasne je v tlačovom médiu nepre-hliadnuteľná. Zaujala aj kampaň Orange Re-Branding, IKEA - kampaň „Sťahovanie“.
Aké sú teda zásady dobrej kampane v tlačenom médiu.
MAREK PAJTAS, Client Service Director, Lowe GGK
Jednou z najdôležitejších zásad je komunikovať jednu myšlienku. Zadávateľ reklamy, ktorý je, pochopiteľne „zaľúbený“ do svojho produktu, chce o ňom povedať všetko. Ale ak chceme, aby sa do produktu „zaľúbil“ aj spotrebiteľ, potrebujeme sa zamerať iba na jednu vlastnosť - najsilnejší benefit.
RASŤO MICHALIK, kreatívny riaditeľ, JVCS
V agentúre sa snažíme nezabúdať na to, že každý normálny človek reklamy nenávidí. Ak chceme, aby práve tej našej venoval svoj čas, nemôžeme ju spraviť komplikovanú, škaredú a nudnú. Nikto si predsa nekupuje noviny každé ráno preto, lebo sa teší na najnovšie reklamy. Teda, okrem nás.
ANDREA KYŠKYNOVÁ, riaditeľka Soria&Grey
Naša agentúra si pri tvorbe kampane kladie kontrolné otázky k reklame ako takej:
Ako by som vnímal reklamu ako spotrebiteľ: Je jednoduchá? Zrozumiteľná, páči sa mi? Rozumiem jej?
Čo mi reklama hovorí?
Čo mi reklama ukazuje?
Aký pocit vo vzťahu ku značke mi evokuje?
Naše zásady účinného inzerátu:
HEADLINE
V headline by sa mal objavovať hlavný prísľub a oslovenie cieľovej skupiny.
Nepoužívajte zápory na headlinoch.
Uveďte v headline názov značky.
Headline musí byť jasný, „polopatistický“.
Snažme sa prostredníctvom headline vzbudiť zvedavosť zákazníka, hoďme mu udičku, resp. otvorený koniec.
COPY
Choďte priamo na vec. Nepoužívajte analógiu typu „ako“, „ako - keby“.
Vyhýbajte sa superlatívom, frázam, nepreháňajte.
Tu a teraz uveďte čo najviac faktov.
Ponúkne klientom radu, službu, použitie, odporúčanie produktu.
Píšte rečou cieľovej skupiny.
Zozbierajte si dostatok faktov, až potom začnite písať.
VIZUÁL
Obrázok by mal telegraficky vyjadrovať rovnaký prísľub (produkt) ako je v headline.
Nezabúdať a nepodceňovať fotografiu. Fotografie sú lepšie ako kresby, ilustrácie, abstraktné umenie.
Diferencovať čiernobiele a farebné prevedenie toho istého inzerátu. (bž)