KTO ČO (v reklamnej agentúre)

KLIENTSKY SERVIS

Toto oddelenie udržuje najužší kontakt s klientmi. Pracujú na ňom ľudia, account manažéri, ktorých úlohou je sľúbiť nemožné a potom ostatných naháňať, aby to splnili. Slovné spojenie „account manager“ môžeme voľne preložiť ako „ten, ktorý počíta peniaze iných“. Priemerná životnosť pracovníka na tomto oddelení je cca 3 roky. Potom sa zblázni. Po uvoľnení zo zvieracej kazajky si bývalý account manažér nájde nejaké pokojnejšie miesto - napríklad funkciu šéfa marketingu vo fabrike na výrobu zábavnej pyrotechniky a iných výbušnín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

ODDELENIE STRATEGICKÉHO PLÁNOVANIA

Na strategickom oddelení musia pracovať ľudia, ktorí majú dobre vyvinuté sedacie a mozgové svaly. Stratégovia pozerajú ďaleko do budúcnosti a snažia sa dať každej značke večný a nezameniteľný charakter. Výsledkom ich práce je zvyčajne okolo 120 strán odborného textu, ktorý sa nazýva Stratégia marketingovej komunikácie. Všetci majú vysokoškolské vzdelanie na výške a priemerné IQ 162.

KREATÍVNE ODDELENIE

Pracujú tu Art directori (talentovaní „riaditelia obrázkov“), copywriteri (žongléri s nápadmi), kreatívny riaditeľ (tvorivý analytický syntetik) a asistentka, ktorá to musí vo veľkom pracovnom nasadení prežiť. Na kreatívnom oddelení sa vymýšľajú myšlienky. Hneď po tom ako myšlienka vznikne, musia ju aj ukázať - väčšinou farebne na bielom. Práve práca kreatívneho oddelenia reprezentuje agentúru na verejnosti. Preto bývajú častejšie ako zvyšok populácie reklamných pracovníkov pochvaľovaní i pochovávaní.

SkryťVypnúť reklamu

DTP

Desk Top Publishing. V doslovnom preklade „publikovanie z dosky stola“. Na tomto oddelení pracujú špičkoví grafickí operátori a operátorky tzv. layoutéri. Na DTP musia rýchlo, korektne a excelentne dokončiť všetko, čo pred nimi niekto na za-čiatku iba rozbabral. Layoutéri nemajú čas jesť, piť, dýchať, nadávať alebo venovať sa promiskuitnému sexu. Nemajú čas ani viesť zákopové vojny s inými oddeleniami o miesto na slnku.

PRODUKCIA

O produkcii vlastne nikto nič nevie. Iba klient, ktorý sa jedného pekného rána zobudí zasypaný letákmi, tričkami alebo plyšovými medveďmi. Čo iní vymyslia, to produkcia zrealizuje. Produkční zomierajú postojačky, náhle, neplánovane, do poslednej chvíle prerátavajúc komplikovanú kalkuláciu na nejaký nástenný kalendár.

SkryťVypnúť reklamu

SEKRETARIÁT

Sekretariát je veľmi dôležitý, pretože sa na ňom premelie veľa ľudí. Domácich i hostí. Ak spravíte zlý prvý dojem, ani dobrá kávička ho už úplne nenapraví. Na sekretariáte sa môžete dozvedieť kto prichádza aj kto odchádza. Momentálne alebo natrvalo.

EKONOMICKÉ ODDELENIE

Dobré ekonomické je ako zdravý cievny systém pre finančné toky. Zvláštnou špecialitou je, že jedine ekonomické oddelenie môže občas rozkazovať aj vrcholovému vedeniu. Každý zamestnanec sa na nich dopredu usmieva, lebo každý zamestnanec dopredu očakáva, že ekonomické hocikedy dopredu oznámi novinu o nečakaných prémiách.

VEDENIE AGENTÚRY

Vedenie sa preto volá vedenie, lebo to vie viesť. Čo všetko sa pritom dozvie, nepovie. Typickým zriadením pre reklamnú agentúru je diktatúra so silnými prvkami liberalizmu. Vedenie agentúry môže konať, má podpisové právo, občas hlasný hlas na chodbách a vždy rozhodujúci hlas pri hlasovaní.

SkryťVypnúť reklamu

KLIENT

Agentúra nemôže bez klientov žiť. Klient sa občas v tejto situácii vyžíva. Múdry klient sa prejavuje tak, že vie múdro rozprávať, vie kedy je pre neho múdre počúvať a najmä vie, kedy má svoju agentúru počúvnuť. Aj morálne zásadový klient má prirodzené sklony k častému striedaniu reklamných partnerov.

Autor: OLIVER LIPPOautor je copywriter reklamnej agentúry Soria & Grey

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 142
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 021
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 944
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu